دیجیزا/ هفته پیش بیلدی از ویندوز ۱۱ در سطح اینترنت منتشر شد تا کاربران بالاخره بتوانند نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت را امتحان کنند. حالا یکی از شعب مایکروسافت به خاطر نقض کپی رایت درخواست حذف سایتی را به گوگل ارائه کرده که لینک دانلود این بیلد را فراهم کرده بود. با این کار به نظر می‌رسد که بیلد موجود از ویندوز ۱۱ واقعی و درست بوده است.

با وجود اینکه خیلی‌ها بیلد لو رفته از ویندوز ۱۱ را نصب و آن را امتحان کردند، ولی هنوز عده‌ای معتقد بودند که این بیلد تقلبی یا نادرست است. منتها امروز شعبه ژاپن مایکروسافت درخواست نقض کپی رایتی (DMCA) را به گوگل ارسال کرده تا این موتور جستجو وب‌سایتی به نام Beebom را که لینک ISO ویندوز ۱۱ را منتشر کرده بود از نتایج خود پاک کند.

این درخواست DMCA از گوگل می‌خواهد که صفحه دانلود وب‌سایت هندی Beebom را از نتایج حذف کند. در بخش علت این درخواست ذکر شده که وب‌سایت Beebom در حال توزیع نسخه‌ای از ویندوز ۱۱ (کپی رایت‌شده توسط مایکروسافت) است. این بیلد در واقع نسخه‌ای انتشارنیافته از ویندوز ۱۱ به حساب می‌آید. با این حساب، مایکروسافت تایید کرده که بیلد افشایی نسخه‌ای واقعی از ویندوز ۱۱ است.

گوگل با اجابت درخواست مایکروسافت این صفحه را از نتایج جستجوی خود حذف کرده است.

با توجه به اینکه تنها چند روز تا زمان معرفی رسمی ویندوز ۱۱ در تاریخ ۳ تیر باقی مانده، این شرکت مقابله جدی با نسخه افشا شده را آغاز کرده است. مایکروسافت پنج‌شنبه همین هفته ساعت ۱۹:۳۰ از ویندوز ۱۱ پرده برمی‌دارد و ما در دیجیزا این مراسم را برای شما پوشش می‌دهیم.

اگرچه مایکروسافت عملا صحت بیلد لو رفته را تایید کرده، اما همچنان این احتمال وجود دارد که نسخه حاضر یکی از نسخه‌های اولیه بوده باشد و در نسخه نهایی قابلیت‌های بیشتری را ببینیم. پس منتظر پنج‌شنبه باشید و همراه ما بمانید.