دیجیزا/ خرید استودیوهای بازی‌سازی بتسدا (Bethesda) توسط شرکت مایکروسافت در مرحله‌ی نهایی و تأیید مقامات قرار دارد و پس از این اتفاق، سرانجام معامله می‌تواند انجام شود. در همین حین، یک سیستم نظارتی از اتحادیه‌ی اروپا در حال بررسی ابعاد مختلف این معامله بوده و اخیرا در مورد پیشرفت تحقیقات خود به بیان مطالبی پرداخته است.

در اطلاعیه‌ای که اخیراً منتشر شده، کمیسیون بررسی اتحادیه‌ی اروپا تأیید کرد که پس از تحقیقات مقدماتی یافته‌های فعلی آن‌ها این موضوع را اثبات می‌کند که خرید شرکت مادر بتسدا یعنی زنی‌مکس (ZeniMax) در محدوده‌ی مقررات ادغام استودیوها قرار دارد. البته این کمیسیون نظارتی اظهار داشت که هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده و آن‌ها قصد دارند از برخی اشخاص حقیقی و حقوقی بی‌طرف دعوت نمایند تا در مورد این معامله به اظهار نظر منصفانه بپردازند. لازم به ذکر است که این کمیسیون تایید کرد که این اشخاص و یا سازمان‌ها تنها تا تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ (۱۵ فوریه‌ی ۲۰۲۱ میلادی) فرصت دارند در این جلسات شرکت نمایند.

در همین حال، در اطلاعیه‌ی کمیسیون نظارتی اتحادیه‌ی اروپا ذکر شده است که شرکت مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک شرکت تابعه‌ی جدید تحت عنوان Vault بوده و قصد دارد تمام زیر مجموعه‌های شرکت زنی‌مکس را با آن ادغام نماید. اتحادیه‌ی اروپا در نهایت اعلام کرد که تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ (۵ مارس ۲۰۲۱ میلادی) تصمیم نهایی خود در مورد این معامله را اعلام خواهد کرد.