احتمالا پروژه جدید مایکروسافت با ویندوز ۳۶۵ ارتباط داشته باشد، پلتفرمی که به کاربران اجازه می‌دهد یک دسکتاپ مجازی ویندوز را روی دستگاه‌هایشان استریم کنند.

طبق آگهی شغلی جدید مایکروسافت، این شرکت ظاهرا در حال بررسی یک مدل تجاری جدید برای ویندوز است. مایکروسافت از مدیر جدیدی که به دنبال او است، انتظار دارد که آینده جدیدی از کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۱ ارزان قیمت را شکل دهد که شامل تبلیغات و اشتراک‌ها می‌شود.

همانطور که توسط Neowin گزارش شده است، مایکروسافت اخیرا یک آگهی شغلی برای یک مدیر مهندسی نرم‌افزار منتشر کرده است. در نسخه اولیه آن، به صراحت اعلام شده که شرکت در حال کار روی مدلی است که امکان ساخت «رایانه‌های شخصی کم‌هزینه از طریق تبلیغات و اشتراک‌ها» را فراهم می‌کند.

هرچند توصیفات خاص این آگهی اکنون حذف شده، اما همچنان توضیحات آن به رویکردهای ابری و وب تاکید دارد. توضیحات این آگهی به شرح زیر است:

«تیم ما به دنبال یک مدیر مهندسی استثنایی برای ساخت و رهبری یک تیم با استعداد از مهندسان پرشور است. شما روی فناوری‌های نوآورانه وب و پلتفرم برای نمونه‌سازی و کشف تجربیات جدید کار خواهید کرد. شما و تیم‌تان با تیم‌های مدیریت محصول و طراحی همکاری خواهید کرد تا تجربیات جدیدی مطابق با ماموریت برای هدایت اولین تجربیات ابری به ویندوز، ایجاد نمونه‌های اولیه برای اعتبارسنجی تفکر اولیه و استفاده از داده‌ها و تحقیقات مداوم مشتریان برای تایید ایده‌های خود ایجاد کنید.»
این حرکت در صورت تحقق، احتمالا بحث برانگیز خواهد بود. تبلیغات در سرویس‌هایی که قبلا برای آن‌ها هزینه پرداخت کرده‌اید، می‌تواند برخی افراد را به اشتباه بیندازد و مایکروسافت باید درباره نحوه بازاریابی این تصمیم خود فکر کند. احتمالا برخی را نیز به یاد گوشی Fire Phone آمازون بیندازد که بر اساس همین ایده شکل گرفته بود، اما در نهایت به یک شکست تجاری بزرگ تبدیل شد.

ارتباط با ویندوز ۳۶۵ مایکروسافت؟

همچنین به گفته برخی منابع، پروژه جدید مایکروسافت ممکن است با ویندوز ۳۶۵ مرتبط باشد؛ پیشنهاد جدید پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) شرکت ردموندی که اساسا به کاربران اجازه می‌دهد تا یک دسکتاپ مجازی ویندوز را به هر یک از دستگاه‌های خود استریم کنند. ویندوز ۳۶۵ یک سرویس مجازی‌سازی است و روشی جدید برای تجربه سیستم عامل با پرداخت هزینه اشتراک ارائه می‌کند.

ویندوز ۳۶۵ به حافظه داخلی یا مشخصات سخت‌افزاری متکی نیست، بلکه می‌تواند برنامه‌ها را از طریق فضای ذخیره‌سازی ابری پخش کند. این پلتفرم فرصت‌های زیادی را برای مشاغل و شرکت‌ها ارائه می‌کند و استراتژی مقرون‌به‌صرفه‌ای را به همراه دارد.

همچنین این تلاش با شرط بر اینکه کاربران هیچ مشکلی با نمایش تبلیغات و برنامه‌های اشتراکی نداشته باشند، می‌تواند منجر به کاهش هزینه رایانه‌های شخصی ویندوزی و جذب افراد بیشتری به ویندوز شود.