کلیک/ طبق گفته مقامات مایکروسافت ، تعداد افرادی که روزانه از پلتفرم تیمز استفاده می کنند از مرز ۱۱۵ میلیون نفر عبور کرده است. تعداد کاربران در ماه آوریل ۷۵ میلیون بوده است.

اگر به خاطر داشته باشید، کمپانی مایکروسافت در سه ماهه اول سال میلادی تغییرات عمده ای را در تیمز اعمال کرد تا بلکه این پلتفرم بتواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد. طبق گفته مدیر عامل این شرکت یعنی ساتیا نادلا، تعداد افرادی که اکنون به صورت روزانه از مایکروسافت تیمز استفاده می کنند به مرز ۱۱۵ میلیون رسیده است. حال آنکه این رقم تا بیست و نهم آوریل برابر با ۷۵ میلیون و در اواسط مارس برابر با ۴۴ میلیون بوده است.

همزمان با شیوع ویروس COVID-19 در سراسر جهان، عده بسیاری مجبور شدند تا به صورت مجازی و از راه دور به امور کاری و تحصیلی خود بپردازند. به همین خاطر تعداد کاربران پلتفرم هایی نظیر Microsoft Teams به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.

نرم افزار Slack که یکی از رقیبان اصلی مایکروسافت در این عرصه به شمار می رود، در اکتبر ۲۰۱۹ دارای ۱۲ میلیون کاربر فعال بوده و از آن هنگام تا کنون، اعداد و ارقام جدیدتری منتشر نشده است. مقامات اسلک در ژوئیه ۲۰۲۰ شکایتی را علیه مایکروسافت تنظیم کرده آن را به اتحادیه اروپا فرستادند. آن ها معتقد بودند که مایکروسافت روش های رقابتی سختی را در پیش گرفته و با افزودن تیمز به مجموعه آفیس سعی دارد تا سایر پلتفرم ها را به طور ناعادلانه ای از رده خارج کند.

همانطور که می دانید نرم افزارهای آفیس، جزو مجموعه های پرطرفدار به ویژه برای کسب و کارها هستند که امکان استفاده از ابزارهای مختلف از جمله وورد، اکسل، پاورپوینت و غیره را به صورت یکجا برای کاربر فراهم می آورند.

مایکروسافت با افزودن قابلیت های جدید به نسخه iOS و اندروید تیمز سعی کرده تا پلتفرم خود را بهبود بخشد. این ویژگی ها طی چند ماه آینده بر روی نسخه دسکتاپ نیز اعمال می شوند.

طبق گفته های امی هود، مدیر ارشد امور مالی مایکروسافت، آفیس ۳۶۵ در حال حاضر ۷۵ درصد از پایگاه تجاری پولی این شرکت را تامین می کند. در گزارش دیگری اعلام شده که بازده پولی حاصل از محصولات تجاری آفیس و سرویس های ابری، هر سال حدود ۹ درصد افزایش می یابد. البته این افزایش به دلیل رشد مبهم ۲۱ درصدی درآمد آفیس ۳۶۵ است.

از طرف دیگر، درآمد حاصل از محصولات آفیس مخصوص مشتریان و سرویس های ابری تا ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده، که دلیل آن را می توان به افزایش تعداد مشترکان ربط داد. ظاهرا تعداد کاربران این محصولات در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ از ۴۲.۷ میلیون نفر به ۴۵.۳ میلیون نفر رسیده است.