دیجیزا/ به دنبال قوت گرفتن شایعات خرید تک‌لند (Techland) توسط مایکروسافت، این استودیو به طرفداران اطمینان داد که توسط هیچ شرکتی خریداری نشده و همچنان به صورت مستقل به کار خود ادامه خواهد داد.

شرکت مایکروسافت پس از خرید کمپانی زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media) اعلام کرد که روند خرید استودیوها و شرکت‌های مختلف را ادامه خواهد داد. این امر باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص خرید بعدی مایکروسافت ایجاد شود در سال ۲۰۱۹ شایعاتی در خصوص احتمال اضافه شده تک‌لند به زیرمجموعه‌ی مایکروسافت منتشر شد. روز گذشته نیز شایعات جدیدی در این مورد منتشر گردید. با این حال تک‌لند به‌تازگی این شایعات را تکذیب کرده است.

مدیر بخش انجمن استودیوی تک‌لند با انتشار توییتی شایعات خریداری شدن این استودیو را تکذیب کرد. وی در بخشی از این توییت گفت که تک‌لند یک استودیوی مستقل محسوب می‌شود و توسط ناشری دیگر خریداری نشده است.  به نظر می‌رسد مستقل ماندن در اولویت توسعه‌دهنده‌ی Dying Light خواهد بود.

البته این اظهار نظر هنوز به این معنا نیست که گمانه‌زنی‌ها کاملاً از بین رفته است. این نوع انکار صریح تا حدودی به فرو نشاندن شایعات کمک می‌کند، اما همیشه کسانی هستند که به این ایده اعتقاد باشند. با این حال طبق شواهد رسمی به نظر می‌رسد استودیوی تک‌لند همچنان به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

استودیوی تک‌لند سابقه‌ی کار بر روی سری بازی‌های Call of Juarez و Dying Light را در کارنامه‌ی خود دارد. این استودیو در حال حاضر بر روی ساخت بازی مورد انتظار Dying Light 2 کار می‌کند. تک‌لند وعده داده است که در سال جاری، اطلاعات جدیدی از بازی مذکور منتشر خواهد شد.