با توجه به بهبودهای انجام گرفته توسط کمپانی مایکروسافت، صفحات گسترده (spreadsheets) اکسل به زودی می‌تواند پویاتر از همیشه باشد.

به‌روزرسانی جدید اکسل به نرم‌افزار صفحه‌ گسترده (اسپرید شیت) اجازه می‌دهد تا تصاویر را مستقیماً در یک خانه قرار دهد و برای اولین بار آنها را به جای شناور بودن روی صفحه به بخشی از یک کاربرگ تبدیل کند. مایکروسافت می‌گوید که این عملکرد جدید می‌تواند برگه‌های اکسل شما را شخصی‌تر و قابل تنظیم‌تر کند و به کار شما ابعاد جدیدی بدهد.

این شرکت در مقدمه نقشه راه رسمی مایکروسافت ۳۶۵، توضیح می‌دهد که علاوه بر قرار گرفتن مستقیم تصاویر در سلول‌ها، عملکرد جدید “IMAGE” طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سفارشی سازی اضافی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران می‌توانند سلول‌ها را جابه‌جا کرده و اندازه آن‌ها را تغییر دهند، مرتب‌سازی و فیلتر کنند، و حتی با تصاویر درون جدول اکسل کار کنند.

این که در عمل دقیقاً چگونه همه این موارد کار می‌کند، مشخص نیست، زیرا این ویژگی در حال حاضر هنوز به عنوان “در حال توسعه” فهرست شده است. با این حال، انتظار می‌رود در دسامبر ۲۰۲۲ در دسترس عموم قرار گیرد؛ به این معنی که به زودی در مورد نحوه عملکرد آن بیشتر خواهیم شنید. هنگامی که این ارتقای مایکروسافت انجام شود این ویژگی برای همه کاربران در دسکتاپ، وب، مک و اندروید در دسترس خواهد بود.

این خبر حاکی از جدیدترین به‌روزرسانی مایکروسافت اکسل است که به منظور جذاب‌تر کردن و کاربرپسند کردن نرم‌افزار انجام می‌شود و به نظر می‌رسد به تشویق همکاری آنلاین بیشتر بین تیم‌ها و کارهای ترکیبی کمک کند.

اخیراً، این شرکت گفته است که «mentions@» را در اکسل راه‌اندازی می‌کند تا همکاری در صفحات گسترده شما راحت‌تر از همیشه باشد. mention@ به کاربران این امکان را می‌دهد که کاربران همکاران خود را چه در سازمان و چه در خارج از آن تگ کنند. این برچسب‌ها می‌توانند درخواست ویرایش، افزودن اطلاعات بیشتر، یا فقط توضیح در مورد یک نقطه خاص باشند. همچنین می‌توانند برای ایجاد، اختصاص و پیگیری وظایف در ورک بوک مورد استفاده قرار گیرند.

مایکروسافت همچنین اخیراً به جای کپی و پیست پلین تکست‌ها، امکان افزودن هایپرلینک به کامنت‌های اضافه شده به صفحات گسترده را نظر گرفته است.