کلیک/ شرکت LG نسخه جدید ماسک تصفیه کننده هوا، با فناوری به روز شده را تولید خواهد کرد. این ماسک  PuriCare نام‌گذاری شده است.

این شرکت هنوز قیمت ماسک را مشخص نکرده و معلوم نیست ماسک دقیقا چه زمانی به تولید انبوه و به دست همه مردم جهان خواهد رسید؛ اما اعلام کرده خط تولید PuriCare، ماه آینده در تایلند راه‌اندازی خواهد شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا و آلودگی گسترده هوا در اکثر شهرهای بزرگ جهان، احتمالا تقاضا برای محصولاتی از این قبیل وجود خواهد داشت.

سال گذشته، برای اولین بار ال‌جی ماسکی را معرفی کرد که از فیلترهای هوای قابل تعویض و فن‌های داخلی برای فیلتر کردن هوا استفاده می‌کرد. ال جی می‌گوید: نسخه جدید دارای موتور کوچک‌تر و سبک‌تر است؛ و همچنین دارای میکروفون و بلندگو داخلی است که صدای فرد را تقویت می‌کند.

فناوری اخیر، که ال‌جی آن را VoiceON نام‌گذاری کرده، به‌طور خودکار صدای کاربران را تشخیص می‌دهد و بلندگوی داخلی خود را روشن می‌کند تا صدای کاربر را تقویت نماید.

شرکت LG اولین شرکتی نیست که این نوع فناوری تقویت صدا را در ماسک قرار می‌دهد، ماسک Razer’s Project Hazel، فناوری مشابه را نیز ارائه می‌دهد. ماسک Razer همچنین دارای نور LED است. ماسک هوشمند ریزر نیز در اواخر سال ۲۰۲۱ تولید خواهد شد.

ماسک جدید PuriCare فقط ۹۴ گرم وزن دارد، دارای باتری ۱۰۰۰ میلی‌آمپری است و طی دو ساعت از طریق USB شارژ می‌شود. ال‌جی ادعا می‌کند که استفاده مداوم ماسک برای ۸ ساعت بسیار راحت است! اما طبق تجربه من هیچ ماسکی بعد از چند ساعت واقعا راحت نیست!

قابل ذکر است، LG ادعا نکرده که این ماسک کاربر را بطور کامل در برابر ویروس کرونا محافظت کند. درست است که برخی از فیلترهای تصفیه کننده هوا هم نمی‌توانند از ورود ذرات ویروس کرونا جلوگیری کنند، اما بدون مطالعات علمی در مورد این محصول خاص یا جزئیات بیشتر در مورد نوع فیلترهایی که شرکت LG استفاده می‌کند، ما نمی‌توانیم بطور کلی نظری در این‌باره بدهیم.

در هر صورت ماسک خوب، ماسکی است که به شما احساس راحتی بدهد و با رضایت از آن استفاده کنید.

به سال ۲۰۲۱ خوش آمدید: دنیا اکنون در حال انجام پروژه‌های ویژه، مخصوص ماسک‌های صورت است!