براساس آنچه منابع آگاه می‌گویند، ایلان ماسک همزمان با اعتراض کاربران، عدم استقبال تبلیغ‌کنندگان از تغییرات جدید و نزدیک‌شدن موعد پرداخت بدهی‌ها، به‌دنبال جذب سرمایه گذاران سهام جدید برای توییتر است.

در همین راستا، جارد بیرچال، مدیر مالی ماسک، این هفته با سرمایه‌گذاران بالقوه تماس گرفت و سهام توییتر را با همان قیمت 54.20 دلاری که ماسک برای خصوصی‌کردن شرکت در ماه اکتبر پرداخت کرد، پیشنهاد کرد.

بیرچال در ایمیلی به سرمایه‌گذاران نوشت: در هفته‌های اخیر ما درخواست‌های داخلی متعددی برای سرمایه‌گذاری در توییتر دریافت کردیم‌. بر این اساس، ما خرسندیم که که یک پیشنهاد یکساله برابر برای سهام رایج شرکت با قیمت و شرایط اولیه آن اعلام کنیم.

راس گربر، یکی از سرمایه‌گذاران تسلا که گفته بود کمتر از 1 میلیون دلار برای تصاحب اولیه توییتر توسط ماسک سرمایه‌گذاری کرده است، تأیید کرد که عصر پنجشنبه با او در مورد دور دیگری از سرمایه‌گذاری به ارزش 44 میلیارد تماس گرفته شده است.

گربر گفت که در حال بررسی این پیشنهاد است، اما به ایده واضح‌تری از این طرح نیاز دارد. از نظر او، حدس این‌که ماسک در توییتر ارزش ایجاد کرده یا ارزش آن را از بین برده؛ در این مرحله سخت است.

پیشنهاد خرید سهام توییتر آن هم در شرایطی که ارزش آن به‌سرعت در حال سقوط است، انتخاب چندان آسانی برای سرمایه‌گذاران نخواهد بود. ماسک احتمالاً ایده‌هایی برای نجات توییتر و پاکسازی رسانه‌های اجتماعی در سر دارد. اما مشکل اینجاست که زمان او در حال تمام‌شدن است.

وضعیت مالی توییتر
 
توییتر برای انجام این معامله 13 میلیارد دلار وام گرفت که سود سالانه آن چیزی حدود 1 میلیارد دلار است. این خودش به‌تنهایی بیشتر از پول نقدی است که این شبکه اجتماعی سال گذشته تولید کرد. البته مشکلات به اینجا ختم نمی‌شود و تبلیغ‌کنندگان زیادی در این مدت به‌دلیل رویکرد ماسک تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده‌اند.

این موارد ماسک را از نظر مالی در فشار بیشتری قرار می‌دهد. او روز چهارشنبه 3.6 میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت تا احتمالاً سهام بیشتری را در توییتر بگذارد و بار بدهی خود را کاهش دهد. این سومین ‌بار است که او سهام تسلا را از زمانی که در آوریل اعلام کرد کارش با آن تمام شده‌است، می‌فروشد.

گزارش مربوط به جذب سرمایه گذاران جدید درحالی منتشر شده‌است که ایلان ماسک و شبکه اجتماعی توییتر در ماه‌های اخیر با حواشی مختلفی روبرو شده‌اند. همانطور که می‌دانید، این شبکه در چند هفته گذشته با مشکلات مربوط به دریافت تیک آبی با پرداخت هزینه و تعدیل نیروی گسترده این شبکه اجتماعی، درگیر بوده‌است.

علاوه‌براین، توییتر به‌ تازگی حساب چند روزنامه‌نگار را به‌دلیل انتشار محتوا علیه ماسک به حالت تعلیق درآورد و این مورد هم برایش مشکل‌ساز شد. زیرا این اقدام واکنش سازمان ملل را به‌دنبال داشته و حتی ممکن است اتحادیه اروپا این شبکه اجتماعی را به‌همین علت تحریم کند.