دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

قایقی که بالاتر از سطح آب حرکت می‌کند!

قایقی که بالاتر از سطح آب حرکت می‌کند!

دیجیزا/اولین قایق باله‌دار(هیدروفویل) تماما برقی که با هوش مصنوعی کار می‌کند در نمایشگاه قایق‌ ونیز رونمایی شد.

 به نقل از دیلی‌میل، این قایق که “کندلا C-۷” نام دارد در دومین رویداد دریایی که در منطقه‌ی آرسنال ونیز برگزار می‌شود رونمایی شد. این رویداد تا تاریخ شش ژوئن ادامه خواهد یافت.

این قایق دوربرد که بردی برابر با ۵۰ مایل دارد(۸۰ کیلومتر) می‌تواند با استفاده از باله‌های خود بالاتر از سطح آب قرار بگیرد و اصطکاک با آب را تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

این قابلیت باعث می‌شود که این قایق نسبت به سایر قایق‌هایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند سریع‌تر حرکت کند و حداکثر سرعت ۳۰ گره را داشته باشد.

به گفته‌ی تولید کننده‌ی این قایق در سوئد: سیستم باله‌های این قایق که با رایانه هدایت می‌شود به حرکت نرم و آرام قایق روی آب حتی در شرایط نامناسب کمک می‌کند. ما با بهره‌گیری از فناوری جت‌های جنگنده و هواپیماها، قایق کندلا C-۷ را در عین محکم بودن بسیار سبک طراحی کرده‌ایم.

حرکت قایق با کمک رایانه کنترل آن را حتی در شرایط  نامساعد راحت می‌کند.

سیستم کنترل لمسی این قایق نیز قابل کنترل از راه دور و به روزرسانی به وسیله‌ی امواج بی‌سیم است.

به گفته‌ی شرکت سازنده بدنه‌ی این قایق از فیبرکربن ساخته شده است که باعث می‌شود وزنی بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه داشته باشد.

باله‌های جلو و عقب قایق را می‌توان جمع کرد تا حمل و انتقال آن راحت‌تر باشد. همچنین برای اینکه قایق بتواند در آب‌های کم‌عمق نیز حرکت کند.

سیستم باله‌های این قایق کمک می‌کند تا صدای کمتری هنگام حرکت تولید کند و آشفتگی کمتری ایجاد کند. به همین دلیل این قایق برای آب‌های ونیز بسیار مناسب است.

این شرکت قصد دارد با مقامات محلی در استکهلم برای ایجاد تاکسی آبی همکاری کند و از یک قایق باله‌دار بزرگ به نام “کندلا P-۳۰” با قابلیت حمل ۳۰ مسافر استفاده کند. سرعت این قایق ۳۷ مایل بر ساعت(۶۰ کیلومتر بر ساعت) خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *