دیجیزا/ سازمان غذا و داروی آمریکا سرانجام مجوز فعال شدن قابلیت الکتروکاردیوگرام (ECG) را در ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ اکتیو ۲ و گلکسی واچ ۳ داد.

سامسونگ از دیروز (۲ دیجیزا) آپدیت نرم‌افزاری قابلیت الکتروکاردیوگرام یا همان نوار قلب را برای گلکسی واچ اکتیو ۲ و گلکسی واچ ۳ منتشر کرده است. این قابلیت به اپلیکیشن Samsung Health Monitor اضافه می‌شود و به کاربر توانایی پایش ریتم ضربان قلب و شناسایی موارد غیرعادی را می‌دهد.

برای استفاده از قابلیت ECG کافیست روی صندلی نشسته، اپ Samsung Health Monitor را باز کرده و از محکم بسته شدن ساعت هوشمند روی مچ مطمئن شوید. سپس باید دست را روی سطح صاف گذاشته و نوک انگشت دست را روی دکمه بالایی ساعت نگه دارید. ساعت نوار قلب را ذخیره کرده و آن را در دسته‌بندی ریتم طبیعی (Sinus Rhythm) یا فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) قرار می‌دهد.

پس از گرفتن نوار قلب با گلکسی واچ ۳ می‌توان سطح غلظت اکسیژن خون را نیز با آن محاسبه کرد. این قابلیت برای آگاهی نسبی از عملکرد دستگاه تنفسی در انتقال اکسیژن به جریان خون و یا برای اهداف ورزشی کاربردی است.  قابلیت VO2 max نیز به کاربر کمک می‌کند تا حداکثر اکسیژن مصرفی حین یک فعالیت ورزشی را محاسبه کند.

سامسونگ می‌گوید آپدیت Tizen 5.5 قابلیت VO2 max و همچنین تشخیص سقوط را به گلکسی واچ اکتیو ۲ خواهد آورد.

گلسی واچ ۳ اواسط مرداد ماه امسال در مراسم Unpacked با ویژگی‌های مختلف رونمایی شد. این محصول از نمایشگر ۱.۴ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۳۶۰x۳۶۰ پیکسل و تراکم ۳۶۴ پیکسلی، چیپست ۱۰ نانومتری اگزینوس ۹۱۱۰، یک گیگابایت رم، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی و باتری ۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است.