مرداد ۱۳۹۸ بود که درباره پیش بینی زلزله با گوشی شیائومی در آینده نزدیک برای شما نوشتیم. اوایل سال ۱۴۰۰ هم با هم خواندیم که گوشی های شیائومی عملکرد پایش زلزله را توسط سنسورها و هوش مصنوعی دریافت خواهند کرد. حالا اما قابلیت هشدار زودهنگام زلزله شیائومی در اندونزی تاییدیه گرفته است.

هشدار زودهنگام زلزله شیائومی
شیائومی از طریق مجموعه ای از عملکردها در گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های خود تمرکزش را بر نجات جان انسان ها افزایش داده است. پایگاه‌های فناوری چین به همکاری با موسسات پیشگیری و کاهش بلایا در توسعه سیستم‌های هشدار اولیه که می‌تواند به میلیون‌ها نفر از اندونزیایی‌ها کمک کند تا به اندازه کافی به تهدیدات زلزله واکنش نشان دهند، ادامه می‌دهد.

در همین راستا شیائومی از راه اندازی ویژگی هشدار زودهنگام زلزله (EEW) برای مشتریان خود در اندونزی خبر داده است. ویژگی EEW در حال حاضر یک نسخه آزمایشی است.

هنگامی که ویژگی EEW روشن می شود، اعلان های مفیدی را در مورد فعالیت لرزه ای که می تواند منجر به زلزله در اندونزی شود، ارائه می دهد. شدت لرزه و محل وقوع زلزله بلافاصله به کاربران گوشی های هوشمند شیائومی در اندونزی کمک می کند تا تصمیم آگاهانه ای برای دور شدن و اجتناب از چنین مناطقی بگیرند. طبق گفته شیائومی، EEW قبل از رسیدن امواج ثانویه زمان هشدار کوتاهی را ارائه می دهد.

محاسبات آن بر اساس امواج الکتریکی بوده که بسیار سریعتر از امواج ثانویه است. ویژگی EEW در گوشی هوشمند شیائومی با سیستم هشدار اولیه موسسه نظارت بر زلزله ارتباط دارد. سپس اطلاعات هماهنگ شده از آژانس نظارت بر زلزله به عنوان اعلان به گوشی های هوشمند فعال شیائومی داده می شود. اولویت با مناطقی است که زلزله در آن رخ می دهد تا اثربخشی بیشتر باشد.

اعلان ها اطلاعات مهمی در مورد زلزله از جمله زمان مورد انتظار رسیدن و بزرگی آن را نشان می دهد. هنگامی که اخطار اولیه رخ می دهد، تلفن زنگ هشدار را به صدا در می آورد و شیائومی می گوید کاربران باید خود را با این زنگ آشنا کنند. شیائومی همچنین منتظر بازخورد کاربرانی است که از ویژگی EEW در گوشی‌های هوشمند سازگار شیائومی خود در اندونزی استفاده می‌کنند.

نظر شما درباره چنین ویژگی هایی در گوشی های هوشمند ما چیست؟