دیجیزا/ مرورگر کروم به قابلیت زیرنویس خودکار فایل‌های ویدیویی و صوتی مجهز شد
  
قابلیت Live Captions که برای زیرنویس زنده در گوشی‌های پیکسل معرفی شده بود، در مرورگر کروم فعال شده و همه کاربران هم قادر به استفاده از آن هستند.

Live Captions با اتکا به یادگیری ماشینی، محتواهایی که شامل صدا هستند را بدون نیاز به اینترنت و به صورت خودکار زیرنویس می‌کند. هدف گوگل از فراهم کردن این ویژگی در پیکسل بهبود دسترس پذیری برای ناشنوایان و افراد دچار مشکلات شنوایی بود و حالا آنرا به مرورگر کروم آورده است.

زمانی که این ویژگی فعال باشد، حین پخش صدا در قالب کادری کوچک در پایین مرورگر به نمایش درخواهد آمد. جملات با تاخیری کوتاه پس از بیان حروف به نمایش درمی‌آیند و در مواردی که سرعت گوینده بالا است ممکن است شاهد برخی اشتباهات باشید. با این حال در مجموع کارایی آن به همان حد مطلوبی است که نخستین بار در جریان معرفی گوشی‌های پیکسل در سال ۲۰۱۹ ارائه شد.

جالب اینجاست برای استفاده از این ویژگی نیازی نیست صدای کلیپ یا ترک صوتی شنیده شود و حتی در صورت بی‌صدا کردن هم Live Captions کار خود را می‌کند. این ویژگی باعث شده Live Captions برای افراد بدون مشکل شنوایی هم کارایی داشته باشد و به آنها اجازه دهد بدون پخش صدا محتوای ویدیو، پادکست یا فایل صوتی را متوجه شوند.

قابلیت جدید مرورگر کروم علی رغم کارایی بالا و مزایای گسترده فعلا تنها با زبان انگلیسی سازگاری دارد؛ محدودیتی که در مورد گوشی‌های پیکسل هم شاهد آن بودیم. همین مساله در مورد گوشی‌های گلکسی هم صدق می‌کند. خبر خوب اینکه چنین کاری به صورت محلی و روی گوشی انجام می‌شود. به عبارت دیگر برای استفاده از Live Caption نیازی به اتصال اینترنت نخواهد بود.

برای فعال سازی این ویژگی در مرورگر کروم کافی است در تنظیمات وارد بخش Advanced شده و روی Accessibility کلیک کنید (در صورت عدم مشاهده این گزینه باید مرورگر را اپدیت و مجددا راه‌اندازی کنید). نخستین گزینه‌ای که در این بخش به نمایش درمی‌آید تیک فعال سازی Live Captions است.