اپل رسماً اعلام کرد iOS 15.4 و iPadOS 15.4 را هفته‌ی آینده برای کاربران آیفون و آیپد منتشر می‌کند. مهم‌ترین نکته‌ی iOS 15.4، اضافه‌شدن امکان بازکردن فیس ID هنگام استفاده از ماسک است.
   
اپل در رویداد Peek Performance اعلام کرد سیستم‌‌عامل‌های iOS 15.4 و iPadOS 15.4 هفته‌ی آینده دردسترس کاربران دستگاه‌های مقصد قرار می‌گیرند. اپل از چند هفته پیش انتشار نسخه‌ی توسعه‌دهنده و بتای عمومی این دو سیستم‌عامل جدید را آغاز کرده بود.

به‌نوشته‌ی مک‌رومرز، سیستم‌عامل iOS 15.4 شامل قابلیت‌های مهم جدیدی برای آیفون‌های اپل است. شاید مهم‌ترین نکته‌ی iOS 15.4 امکان بازکردن قفل آیفون‌های اپل با فیس ID هنگام استفاده از ماسک باشد.

اپل می‌گوید موفق شده است سیستم‌ فیس ID را بهبود دهد تا این فناوری بتواند به‌شکل منحصربه‌فرد ناحیه‌ی اطراف چشم کاربر را شناسایی کند و از این داده‌ها برای بازکردن قفل دستگاه به هنگام استفاده از ماسک بهره بگیرد. گفتنی است قابلیت بازکردن قفل هنگام استفاده از ماسک صرفاً روی گوشی آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر دردسترس قرار می‌گیرد.

در سیستم‌عامل iPadOS 15.4 و macOS Monterey 12.3، مهم‌ترین قابلیت جدید را می‌توانیم Universal Control به‌حساب بیاوریم. Universal Control نخستین‌بار در رویداد WWDC 2021 به‌نمایش گذاشته شد. اپل وعده داده بود این قابلیت تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ دردسترس قرار بگیرد؛ اما درنهایت انتشار Universal Control به بهار ۲۰۲۲ موکول شد. Universal Control به کاربران امکان می‌دهد از یک ماوس و صفحه‌کلید برای کار با چندین مک و آیپد برای دستیابی به تجربه‌ای یکپارچه استفاده کنند.

نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS قابلیت‌های جدید دیگری نیز به آیفون‌ها و آیپدهای اپل اضافه می‌کنند که از بین آن‌ها می‌توانیم به ۳۷ ایموجی جدید اشاره کنیم. این به‌روزرسانی‌ها بهبودهایی به ایرتگ نیز می‌آورند و اضافه‌کردن دامنه‌های سفارشی به iCloud Mail را ازطریق دستگاه ممکن می‌کنند.