دیجیزا/ اخیراً با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، امنیت دیجیتال و حریم شخصی تبدیل به یکی از بزرگترین معضلات بشر شده است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی اسمارت‌فون‌ها، محصولات خود را به قابلیت‌های امنیتی مختلفی مجهز می‌کنند تا از حریم شخصی کاربران خود محافظت کنند. اکنون نیز سامسونگ به‌صورت رسمی از قابلیت AltZLife برای گوشی‌های گلکسی A51 و A71 پرده برداشت.

همگی با کلید Alt روی کیبوردها آشنایی داریم و می‌دانیم که ویندوز میانبرهای بسیاری را از فشردن این کلید به‌همراه دیگر کلیدها در خود دارد. برای مثال با فشردن همزمان Alt و Tab می‌توان بین برنامه‌های در حال اجرا ویندوز جابجا شد، قابلیت AltZLife سامسونگ نیز مشابه این میانبر عمل می‌کند. با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند بین حالت شخصی (Private) و حالت معمولی گوشی خود جابجا شود.

سامسونگ با بررسی و آمارگیری از مصرف‌کنندگان متوجه شد، ۷۹ درصد از کاربران جوان برای اسمارت‌فون خود خواهان قابلیتی هستند که با آن اطلاعات شخصی خود را ذخیره کنند. به همین دلیل سامسونگ در بخش تحقیق و توسعه (R&D) خود قابلیت AltZLife را در دو قسمت «جابجایی سریع» (Quick Switch) و «پیشنهاد محتوا» (Content Suggestions) ایجاد کرد.

اگر از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید، احتمالاً با قابلیت پوشه‌ی امن یا همان Secure Folder سامسونگ آشنایی دارید. این قابلیت به ‌شما اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی خود از قبیل تصاویر، ویدیوها و حتی اپلیکیشن‌ها را در این پوشه قرار داده و مخفی کنید. با دو بار فشار دادن دکمه‌ی پاور گوشی حالت جابجایی سریع فعال شده و کاربر می‌تواند بین فضای امن (پوشه امن) یا فضای معمولی خود به سرعت جابجا شود.

برای مثال اگر اپلیکیشن واتساپ را هم در حالت معمولی و هم در حالت امن استفاده می‌کنید، می‌توانید با بازکردن این برنامه در حالت‌ امن (شخصی) و دو بار فشردن متوالی دکمه‌ی پاور گوشی خود به حالت معمولی این برنامه وارد شوید. در اصل این روش برای هر برنامه‌ای که در هر دو حالت امن و معمولی وجود دارد، قابل انجام است.

در صورت فعال کردن قابلیت پیشنهاد محتوا، هوش مصنوعی دستگاه تصاویر مشابه با تصاویری که قبلاً به پوشه امن منتقل شده را شناسایی کرده و به پوشه امن انتقال می‌دهد و دیگر لازم نیست کاربر به‌صورت دستی آنها را جابجا کند.

این قابلیت فعلاً فقط برای گوشی‌های گلکسی A71 و A51 قابل استفاده است، اما سامسونگ احتمالاً در بروزرسانی‌های آینده قابلیت AltZLife را به دیگر کهکشانی‌های خود نیز اضافه می‌کند.