دیجیزا/یک شهاب‌سنگ بزرگ یکشنبه شب آسمان انگلستان را روشن کرد و باعث خوشحالی کسانی شد که توانستند گذر آن را ببینند.

 به نقل از گاردین، این شهاب سنگ دقایقی قبل از ساعت ۱۰ شب برای مدت هفت ثانیه در آسمان نمایان شد و تصاویر آن توسط دوربین‌های امنیتی در منچستر، کاردیف، هونیتون، باث، میدسومر، نورتون و میلتون کینز ضبط شد.

شبکه‌ی شهاب‌سنگ انگلستان که متشکل از گروهی از ستاره‌شناسان تازه‌کار است که از سال ۲۰۱۲ از دوربین‌ها برای ثبت مشاهدات شهاب‌سنگ در سراسر انگلستان استفاده می‌کنند می‌گویند: این شهاب سنگ یک “توپ‌آتشین” بود.

آن‌ها در توییتر خود نوشتند با توجه به دو ویدئویی که مشاهده کردیم این شهاب سنگ به آرامی حرکت می‌کرد و فروپاشی آن کاملا قابل مشاهده بود.

شهاب‌سنگ‌ها اجرام فضایی هستند که با ورود به جو زمین می‌سوزند و “توپ‌های آتشین” شهاب سنگ‌هایی هستند که نورانی‌ترند و طبق فرضیه‌ها حتی در روشنایی روز نیز قابل مشاهده هستند.

طبق گفته‌ی انجمن شهاب‌سنگ‌ها در آمریکا به طور کلی “توپ‌های آتشین” قدر یا فروغ(میزانی برای اندازه‌گیری درخشش سیارات) ۴- دارند. یعنی به اندازه‌ی سیاره‌ی زهره می‌درخشند. فروغ یک قرص کامل ماه ۱۲.۶- است در حالی که این رقم در خورشید ۲۶.۷- می‌باشد.

انجمن شهاب‌سنگ آمریکا می‌گوید در حالی که هزاران “توپ‌آتشین” روزانه به جو زمین می‌آیند بیشتر آن‌ها در فراز اقیانوس‌ها و مکان‌های خالی از سکنه سقوط می‌کنند.

شبکه‌ی شهاب‌سنگ انگلیس می‌گوید: بیش از ۱۲۰ نفر مشاهده‌ی این شهاب‌سنگ را در روز یکشنبه گزارش دادند.

یک کاربر در توییتر نوشت: من ابتدا فکر کردم این یک ستاره‌ی نورانی یا یک هواپیماست اما بعد بزرگ‌تر و نورانی‌تر شد و ناگهان تمام آسمان را روشن کرد و ردی نارنجی رنگ از خود به جای گذاشت.