مشهد مقدس از تاریخ ۹ شهریورماه میزبان برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو بود.

ایران خودرو دیزل یکی از گروه‌های حاضر در این نمایشگاه بوده که در غرفه خود از پیکاپ فوتون رونمایی کرده است. این خودروی جذاب قرمزرنگ با جلوپنجره بزرگ و تزپینات کرومی، دماغه و سپر کاملا مشکی، جلوه خاصی در کنار ون وانا پیدا کرده و نظر بازدیدکنندگان را به راحتی به سمت خود جلب می‌کند.

تونلند فیس لیفت از طراحی مدرنی برخوردار بوده و ظاهری مطمئن، سخت و مقاوم دارد. این ماشین در مقایسه با مدل 1400 دستخوش تغییرات قابل‌توجهی شده و بسیاری از المان‌های آن از جمله سپر، جلوپنجره، چراغ‌های جلو و چراغ‌های مه شکن به‌روزرسانی شده‌اند.

از لحاظ مشخصات فنی، فوتون تونلند جدید با موتور دیزلی 2.8 لیتری توربو عرضه شده که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چهار چرخ وارد می‌شود. البته مکانیزم تقسیم نیرو به نحوی طراحی شده که قدرت پیشرانه با ضرایب سنگین و سبک به چرخ‌های عقب و جلو انتقال می‌یابد.

درون کابین ماشین نیز تا حدی بهبود یافته و شامل لوازمی مثل نمایشگر لمسی اطلاعات سرگرمی، فرمان مجهز به دکمه‌های کنترلی، صندلی با روکش چرم قهوه‌ای، صفحه آمپر دیجیتالی، تزئینات کرومی و غیره می‌شود.

این خودرو دارای امکانات و تجهیزات متعددی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD، آینه‌های بغل تاشو، ایربگ برای سرنشینان جلو، مسیریاب، اتولایت، چراغ روشنایی در روز، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و غیره اشاره کرد.

فوتون فیس لیفت قیمتی بین 950 میلیون تومان الی 1.1 میلیارد تومان دارد. این محصول رقیب مستقیم پیکاپ‌هایی نظیر کلوت مکث موتور، KMC T8 کرمان موتور و آسنا آمیکو به حساب می‌آید.