انتخاب/ بر اساس یک گزارش جدید، اپل در حال آزمایش آرایه جدید، بازسازی شده و محدود  فیس آی دی در خانواده آینده آیفون ۱۳ است.

به‌گزارش جی اس ام آرنا، برخی اطلاعات افشا شده از شرکت اپل نشان می‌دهند که ممکن است سیستم فیس آی دی در آیفون ۱۳ با ماسک و عینک دودی کار کند.

ظاهراً اپل در حال آزمایش داخلی این امر در مقیاس وسیع است و به جای این که به کارکنان منتخب حود آیفون منتشر نشده‌ای بدهد، مسیر جدیدی را انتخاب می‌کند.

اپل از کاربران خود می‌خواهد که چهره خود را با فیس آی دی آیفون ۱۳  به طور معمول ثبت کنند، اما سپس، هنگام استفاده از ماسک و عینک نیز سعی کنید قفل را باز کنید. ظاهراً شرکت می‌خواهد سیستم را با ماسک یا هر دو گزینه ماسک و عینک امتحان کند.

همه آزمایش‌ها با عینک یا ماسک روی صورت انجام نمی‌شود، برخی از آن‌ها هنوز با هر دو گزینه یا تنها با یک گزینه امتحان می‌شود. گفته می‌شود این آزمایش بسیار عمیق است، با چندین سناریوی داخلی و خارجی که شامل هر نوع عینک و ماسک است.

امیدواریم این بدان معنا باشد که خانواده آیفون ۱۳ قادر خواهند بود هنگام ماسک زدن (بدون عینک یا بدون عینک) شما را احراز هویت کنند، البته، گزینه دیگری برای اپل وجود داشت (استفاده از سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش)، اما ظاهراً آن مورد حذف شده است.

با بازگشت به آرایه  فیس آی دی، آیفون ۱۳، سنسور‌ها در مقایسه با نسخه قدیمی‌تر تغییر کرده اند، در حال حاضر دوربین در سمت چپ قرار دارد.