دیجیزا/ فیسبوک ۱۲۰ هزار پست را به دلیل تلاش برای دخالت در انتخابات حذف کرد.

تنها چند هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک علیه دخالت در انتخابات و پخش اطلاعات غلط تلاش می‌کنند.

«نیک کلگ» (Nick Clegg)، نایب رییس امور بین الملل فیسبوک در گفتگو با روزنامه فرانسوی Journal du Dimanche از رد ۲.۲ میلیون آگهی به دلیل «ناتوانی ارسال کنندگان آن ها در تکمیل پروسه صلاحیت» و حذف ۱۲۰ هزار پست در فیسبوک و اینستاگرام به دلیل تلاش برای دخالت در رای‌دهی خبر داد.

کلگ گفت هوش مصنوعی فیسبوک را قادر ساخته تا «میلیاردها پست و اکانت فیک را پیش از گزارش دهی کاربران حذف کند.» او اشاره کرد که فیسبوک در همکاری با ۷۰ رسانه خبری مؤثق بودن اطلاعات را تأیید می کند. وی افزود این شبکه اجتماعی ۱۵۰ میلیون پست را نیز به دلیل ارائه اطلاعات نادرست در رابطه با انتخابات برچسب گذاری کرده است.

فیسبوک به دلیل اتفاقاتی که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا رخ داد، برنامه راستی آزمایی اخبار (Fact-checking) را به کمک رسانه های خبری آغاز کرد و سال گذشته این برنامه را در اینستاگرام نیز اجرا کرد. این برنامه به گروه های فیسبوک نیز راه یافته که بسیاری از کاربران از طریق آن ها اطلاعات رد و بدل می کنند.

حدوداً دو هفته دیگر تا برگزاری انتخابات آمریکا باقی مانده و فیسبوک برای جلوگیری از پخش اخبار غلط اقدامات متعددی انجام داده است. این شبکه اجتماعی پست ترامپ را که در آن مدعی شده بود میزان کشندگی ویروس کرونا «کمتر از آنفلوانزا» است حذف کرد و حدوداً دو هفته قبل فعالیت جنبش افراطی «کیوانان» (QAnon) را ممنوع اعلام کرد.