یکی از شاخص‌ترین خودروهای عضلانی چند سال اخیر را می‌توان فورد موستانگ GT دانست که متأسفانه به خاطر تب الکتریکی سازی صنعت خودرو با کاهش استقبال روبرو شده و این وضعیت برای دیگر رقیب مشهور این خودرو یعنی شورولت کامارو نیز رخ داده است. به گزارش insideevs، حالا بحث دوچرخه‌های الکتریکی داغ است، وسایل نقلیه‌ای جذاب که می‌توانند واقعاً سریع هم باشند مخصوصاً زمانی که برای یک هدف یعنی سرعت دست‌کاری شوند. در واقع اکثر دوچرخه‌های الکتریکی از همان زمان تولید باید قوانین خاصی را رعایت کنند اما در حال حاضر برخی شرکت‌ها و مغازه‌ها وجود دارند که با ارتقای این دوچرخه‌ها باعث شتاب گیری دیوانه‌وارشان می‌شوند.

یکی از مثال‌های این موضوع را می‌توان در کانال یوتیوبی با نام All Things Electric دید جایی که یک دوچرخه کوهستانی با قوای محرکه الکتریکی و دیوانه کننده به مصاف فورد موستانگ GT می‌رود. سازنده این دوچرخه ادعا می‌کند قدرت آن را به رقم دیوانه‌وار ۱۸ اسب بخار رسانده است. این قدرت تقریباً به اندازه خروجی موتورسیکلت‌های ۲۰۰ سی‌سی بوده اما وزن این دوچرخه بسیار کمتر است. طبیعتاً می‌توانید تصور کنید که این دوچرخه چه شتاب گیری ترسناکی خواهد داشت. برای درک عملکرد این وسیله نقلیه می‌توانیم مسابقه درگ آن و فورد موستانگ GT را تماشا کنیم.

همان‌طور که می‌دانید پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری فورد موستانگ GT قدرت ۴۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند. احتمالاً مطمئن هستید این دوچرخه به هیچ عنوان نمی‌تواند شانسی در برابر خودروی عضلانی فورد داشته باشد این‌طور نیست؟ خب بله اگرچه دوچرخه موردبحث رقابت را می‌بازد اما فاصله زیادی با موستانگ ندارد. اگرچه زمان رسمی هر دو وسیله ثبت نشده اما به نظر می‌رسد فاصله موستانگ و دوچرخه در خط پایان حدود ۱ ثانیه بوده است. نکته جالب‌تر به مزیت دوچرخه الکتریکی در خط استارت مربوط می‌شود. قضاوت دقیق درباره صحت‌وسقم این ویدئو سخت است اما به نظر می‌رسد راننده موستانگ در لانچ خود کمی تعلل داشته است. صرف‌نظر از همه این موارد، دوچرخه‌های الکتریکی می‌توانند ظرفیت‌های بالقوه زیادی داشته باشند.