برانکو از زمان بازگشت با استقبال و تقاضای زیادی مواجه شده اما فورد به این قانع نیست و حالا برانکو رپتور را با شاسی ارتقاءیافته، فاصلهٔ بیشتر از زمین، افزایش فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها و بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است.

زیر کاپوت
به گزارش پدال، فورد هنوز مشخصات فنی کامل برانکو رپتور را اعلام نکرده ولی میدانیم که زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی اکوبوست قرار گرفته که حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. خروجی این موتور هم‌اکنون در اکسپلورر ST برابر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور است اما به گفتهٔ فورد، این پیشرانۀ اکوبوست در برانکو رپتور تنظیم خاصی خواهد داشت و از سیستم مکش هوای ارتقاءیافته با خنک‌کنندهٔ داخلی و سیستم اگزوز چند حالته برخوردار خواهد بود.

انتقال نیروی این موتور صرفاً توسط گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که قدرت را از طریق میل گاردان‌های بزرگ‌تر به محورهای ارتقاءیافتهٔ دانا مشترک با برانکو DR مسابقه‌ای تحویل می‌دهد. سامانهٔ چهارچرخ محرک برانکو رپتور هم به گیربکس کمکی ارتقاءیافته، کلاچ با ظرفیت بالاتر، حالت باجا و یک سیستم ضد تأخیر مجهز شده است. این آفرودر توانمند آمریکایی همچنین از حالت یدک کشی با حداکثر ظرفیت ۲ تن هم بهره‌مند شده است.

سیستم تعلیق
هرچند قدرت بیشتر موتور در برانکو رپتور ویژگی جذابی است اما خبر مهم‌تر در این نسخه ارتقاء سیستم تعلیق آن با الهام از سری مسابقات خشن Ultra4 است. محورهای مذکور بخشی از این ارتقاء هستند که در کنار سیستم تعلیق پرفورمنس بالای آفرود با کمک‌فنرهای نیمه فعال فاکس مشابه F150 رپتور قرار می‌گیرند. در برانکو رپتور همچنین برای مواقعی که خودرو از زمین جدا می‌شود و پرش می‌کند هم سنسورهایی تعبیه شده که ارتفاع از زمین و شرایط مسیر را بررسی می‌کند تا برای زمان فرود تعلیق را به شکل مناسب تنظیم کند.

همهٔ این قطعات به یک شاسی تقویت‌شده با بازوهای کنترلی که توسط فورد پرفورمنس توسعه پیدا کرده‌اند متصل شده‌اند. درنتیجهٔ این اقدامات، میزان سفر یا تراول تعلیق در برانکو رپتور در جلو به ۳۳۰ میلی‌متر و در عقب به ۳۵۵ میلی‌متر رسیده که به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد نسبت به برانکوی پایه افزایش یافته است. در برانکو رپتور همچنین فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها ۲۲۰ میلی‌متر بیشتر شده و با تقویت ستون‌های B و C استحکام پیچشی خودرو هم ۵۰ درصد افزایش یافته است. حداقل فاصلهٔ این خودرو از زمین ۳۳۰ میلی‌متر خواهد بود و صفحاتی فلزی هم برای محافظت از همهٔ قطعات حیاتی زیرین خودرو تعبیه شده است.

ویژگی‌های ظاهری
برای برانکو رپتور رینگ‌های ۱۷ اینچی با لاستیک‌های ۳۷ اینچی گودریچ K02 در نظر گرفته شده است. به گفتهٔ فورد، این‌ها بزرگ‌ترین لاستیک‌هایی هستند که تاکنون برای یک شاسی‌بلند استاندارد کارخانه‌ای در ایالات‌متحده ارائه شدند. برای پوشاندن این تایرهای عظیم هم بچه گلگیرهای بسیار بزرگی طراحی شده که عرض کلی رپتور را ۲۵۰ میلی‌متر نسبت به نسخهٔ معمولی افزایش داده‌اند. البته این بچه گلگیرها تنها تغییر ظاهری برانکو رپتور نیستند زیرا فورد گلگیرها، پانل عقبی و کاپوت خاصی را هم برای این نسخه طراحی کرده است.

جلوپنجرهٔ خاص رپتور با نوشتهٔ بزرگ FORD، دی‌لایت‌های منحصربه‌فرد و سپر جلوی ماژولار ساخت فورد پرفورمنس با قلاب‌های بکسل داخلی هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری برانکو رپتور هستند. برای این خودرو همچنین یک رنگ بیرونی نارنجی خاص هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود که همین رنگ در تزئینات داخل خودرو نیز به چشم می‌خورد. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی برانکو رپتور هم می‌توان به تنظیمات خاص رپتور در صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، غربیلک فرمان ضخیم‌تر، صندلی‌های ارتقاءیافته از فورد پرفورمنس و تریم‌های سفارشی ویژه اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه
قیمت پایهٔ برانکو رپتور از ۶۸,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که با احتساب ۱۵۰۰ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد به ۷۰ هزار دلار می‌رسد. این مبلغ تقریباً دو برابر قیمت ۳۴ هزار دلاری برانکو چهاردر پایه است. بااین‌حال برای مقایسه، قیمت اصلی‌ترین رقیب این خودرو یعنی رانگلر روبیکان ۳۹۲ با ۴۷۰ اسب بخار قدرت از ۷۸ هزار دلار آغاز می‌شود. پذیرش سفارشات خرید برانکو رپتور از ماه مارس آغاز می‌شود و ازآنجایی‌که فورد آن را با مدل ۲۰۲۲ معرفی کرده است، از اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.