دیجیزا/ شرکت‌های مختلفی در حال کار روی فناوری شارژ فوق سریع هستند و حالا طبق جدیدترین اطلاعات، اوپو در سه ماهه اول سال آینده میلادی فناوری شارژ ۱۲۵ واتی خود را عرضه می‌کند.

اوپو در ژوئیه سال جاری میلادی از فناوری شارژ فوق سریع ۱۲۵ واتی «Flash Charge» رونمایی کرد و اگرچه جزئیاتی درباره آن در اختیار کاربران قرار داد، اما درباره تاریخ عرضه تجاری این فناوری اطلاعاتی منتشر نشد.

اخیرا یک افشاگر به نام «Digital Chat Station» تاریخ عرضه فناوری شارژ فوق سریع ۱۲۵ را اعلام کرده. کاربران در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به این فناوری دسترسی پیدا می‌کنند و این احتمال وجود دارد که در این بازه زمانی با فناوری شارژ بی‌سیم ۶۵ واتی اوپو نیز روبه‌رو شویم، تکنولوژی که در گذشته معرفی شده است.

  این فناوری شارژ فوق سریع روی پروتکل شارژ ۶۵ واتی «SuperVOOC 2.0» این کمپانی توسعه پیدا کرده که ولتاژ را به ۲۰ وات افزایش می‌دهد و حداکثر جریان در هنگام شارژ به ۶.۲۵ آمپر کاهش پیدا می‌کند. چنین رویکردی خصوصیات چگالی توان را بهبود می‌دهد. فناوری جدید Flash Charge از دو سلول ۶C در مقایسه با سلول‌های ۳C فناوری شارژ ۶۵ واتی استفاده می‌کند.

این فناوری شارژ جدید با ساختارهای چندگانه باتری، سه پمپ شارژ موازی و یک واحد میکروکنترلر (MCU) جدید برای بهبود کارایی فرایند شارژ از راه می‌رسد. اوپو در هنگام رونمایی از این فناوری شارژ فوق سریع از امکان شارژ ۴۱ درصد ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در مدت ۵ دقیقه خبر داد که البته برای شارژ کامل آن باید ۲۰ دقیقه صبر کرد.

اوپو برای افزایش امنیت فناوری شارژ جدید خود، از ۱۰ سنسور دمای جدید استفاده می‌کند. انتظار می‌رود این فناوری همراه با یک گوشی پرچمدار جدید در سه ماهه اول سال آینده میلادی از راه برسد، البته تا به امروز شرکت اوپو اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.