دیجیزا/ تحلیلگران می‌گویند کمپانی اپل تا سال ۲۰۲۳ که آیفون ۱۵ – iPhone 15 عرضه می‌شود، تغییری در لنز دوربین گوشی‌هایش نخواهد داد و فقط ممکن است تأمین کنندگان آن تغییر کنند.

مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح شرکت TF International یادداشت جدیدی را در روز جمعه منتشر کرده است. این تحلیلگر سابقه درخشانی در پیش‌بینی محصولات آینده اپل و تغییرات محصولات فعلی آن‌ها دارد. کو در یادداشت جدید خودش اینطور عنوان کرده که اپل تا سال ۲۰۲۳ هیچ برنامه‌ای برای ارتقاء لنز دوربین گوشی‌هایش ندارد. ۲۰۲۳ در اصل سالی است که اپل آیفون ۱۵ را عرضه خواهد کرد.

برای تغییر لنز گوشی‌های اپل تا عرضه آیفون ۱۵ منتظر بمانید

سال گذشته اپل یک لنز ۷P را برای دوربین عریض گوشی‌های سری آیفون ۱۲ معرفی کرد. این در واقع یک نسخه بهبود یافته در مقایسه با لنز ۶P به کار رفته روی آیفون ۱۱ است که به اپل اجازه می‌دهد گشودگی لنز در مدل‌های کنونی را از f/1.8 به f/1.6 افزایش دهد. در نتیجه قدرت عکس‌برداری دوربین در محیط‌های تاریک و در طول شب افزایش پیدا می‌کند. در واقع دوربین عریض آیفون ۱۲ با یک لنز ۷P می‌تواند ۲۷ درصد در اجماع نور پیشرفته‌تر باشد.

اکنون پیش‌بینی می‌شود اپل در آیفون‌های سال آینده خود نیز این لنز ۷P را به دوربین تله فوتو نیز اضافه خواهد کرد و ما می‌توانیم روی هر سه دوربین مدل‌های آیفون پرو سال آینده شاهد حضور این لنز باشیم. هرچند تا بدین لحظه این فقط در حد یک پیش‌بینی است.

کو می‌گوید Largan و Genius Electronics به عنوان تأمین کننده لنزهای اپل انتخاب شده‌اند و قصد دارند با ارائه قیمت مناسب، این لطف اپل را به نحوی جبران کنند.

کو همچنین ادامه می‌دهد: «آخرین نظرسنجی ما نشان می‌دهد Largan نرخ متوسط استفاده از ظرفیت‌های خود در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ را از ۵۰ تا ۵۵ درصد به بیش از ۷۰ درصد افزایش خواهد داد و قرارداد جدید آن‌ها برای تولید ASP لنز دوربین آیفون‌های میان‌رده تا بالارده ۱۵ تا ۲۵ درصد بیش از گذشته خواهد بود. ما معتقدیم این جنگ قیمت تأثیر منفی مستقیمی روی نسبت سفارش نیمه نخست سال ۲۰۲۱، نرخ استفاده از ظرفیت و حاشیه سود خالص شرکت Genius دارد.»

یک تأمین کننده جدید نیز سال دیگه به این جمع اضافه خواهد شد. Sunny Optical تأمین کننده لنزهای ۵P برای آیپدهای مدل ۲۰۲۱ و لنزهای ۷P برای آیفون‌های جدید خواهد  بود. این شرکت ۱۰ درصد و ۱۵ تا ۲۰ درصد لنزهای آیپد و آیفون‌های اپل برای سال آینده را تأمین خواهد کرد. کو معتقد است در سال ۲۰۲۲ این سهم شرکت سانی می‌تواند به ۵۰ درصد نیز برسد که فشار زیادی را به تأمین کنندگان فعلی (لارگان و جنیوس) وارد خواهد کرد.