یک زن ۶۵ ساله ژاپنی به یک کلاهبردار که مدعی حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی بود، ۳۰ هزار دلار پول داد تا به زمین برگردد.

یک زن ۶۵ ساله در ژاپن معادل ۳۰ هزار دلار پول را به یک کلاهبردار اینترنتی داده که مدعی بود فضانوردی در ایستگاه فضایی بین‌المللی است. این کلاهبردار که وعده داده بود قصد ازدواج با این زن را دارد، از او برای پرداخت هزینه بازگشت به زمین مبالغ زیادی را کلاهبرداری کرده است.

به گزارش رسانه‌های محلی ژاپن، این دو نفر از اواخر ماه ژوئن ارتباط خود را در اینستاگرام شروع کردند. شخص کلاهبردار مدعی بود که یک فضانورد روس در ایستگاه فضایی بین‌المللی است و گاهی اوقات عدم پاسخگویی خود را به ارتباطات ضعیف این ایستگاه ارتباط می‌داد.

رابطه میان طرفین خیلی زود بالا گرفت و کلاهبردار اعلام کرد که عاشق زن شده و می‌خواهد به محض بازگشت به زمین با او ازدواج کند. اما او گفته بود که تا پول لازم برای خرید بلیت بازگشت به زمین را به دست نیاورد، نمی‌تواند ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک کند. از این رو، زن ژاپنی ظاهرا حدود ۴.۴ میلیون ین معادل ۳۰ هزار دلار به او پول داده بود تا بتواند به زمین برگردد.

کلاهبرداری از فضا با وعده ازدواج!
با این حال، حتی روابط از را دور هم حد و حدود قیمتی مشخصی دارند و قربانی خیلی زود از درخواست‌های مالی این فضانورد جعلی خسته شد. زن ژاپنی بالاخره پس از پنجمین پرداخت مالی در تاریخ ۵ سپتامبر متوجه این کلاهبرداری شد و این اتفاق را به اطلاع پلیس رساند.

طبق گزارش‌ها، این زن ۶۵ ساله فریب عکس‌های کلاهبردار و شیوه حرف زدن او در اشاره به سازمان‌های فضایی مختلف مثل ناسا و JAXA را خورده بود. با این حال، به او توضیح داده شد که فضانوردان در ایستگاه فضایی شبکه ارتباطی متفاوتی به نام Space Network دارند که شیوه عملکرد آن با ادعاهای این فضانورد جعلی فرق می‌کند. به‌علاوه، فضانوردان برای بازگشت از ISS به زمین خودشان هزینه سفر را پرداخت نمی‌کنند. در واقع هزینه این سفر خیلی بیشتر از تمکن مالی فضانوردان است و چندین میلیون دلار برآورد می‌شود.