دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

فضانوردان یک راه فلکی جدید در منظومه شمسی کشف کردند

فضانوردان یک راه فلکی جدید در منظومه شمسی کشف کردند

دیجیزا/ تیم بین‌المللی متشکل از  فضانوردان صربستانی و آمریکایی یک راه فلکی جدید کشف کردند که می‌توان از طریق آن در منظومه شمسی بسیار سریع‌تر از قبل سفر کرد. این راه‌ تازه کشف شده در فضا می‌تواند شهاب‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار اطراف مشتری به سمت نپتون را به کمتر از ده سال و ۱۰۰ واحد نجومی را به کمتر از یک قرن برساند. از این راه‌ها می‌توان برای ارسال فضاپیما با سرعت بسیار بالا به محل‌هایی دور از منظومه شمسی استفاده کرد و هر شی نزدیک زمین که ممکن است با سیاره ما برخورد کند را رصد و کنترل کرد.

یک پژوهشگر حوزه فضایی از رصدخانه نجومی شهر بلگراد و همکارانش ساختار پویای این راه‌ها را مشاهده کردند و یک سیر متصل به طاق‌ها را در آن‌چه که چند راهه فضایی نام دارد و از کمربند ستاره‌ای تا اورانوس و دورتر امتداد می‌یابد، شکل دادند. این مسیر نجومی در چند دهه فعال می‌شود. واضح‌ترین ساختارهای طاقی شکل به سیاره مشتری و نیروی جاذبه قوی متصل شده‌اند. تعداد ستارگان خانواده سیاره مشتری و اجسام کوچکی به نام قنطورس توسط چنین چند راهه‌هایی در یک مقیاس زمانی بی‌سابقه کنترل می‌شود. برخی از این اجسام در نهایت یا با مشتری برخورد می‌کنند یا از منظومه شمسی خارج می‌شوند.

فضانوردان یک راه فلکی جدید در منظومه شمسی کشف کردند

تصمیم برای این ساختارها با جمع‌آوری داده‌های عددی در مورد میلیون‌ها مدار در منظومه شمسی و محاسبه اینکه چگونه این مدارها با چند راهه‌های فضایی جور می‌شوند، گرفته شد. نتایج نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر دارند، هم برای مشخص کردن اینکه چگونه فضاپیماها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و هم اینکه رفتار این چند راهه‌ها در مجاورت زمین چگونه است. کنترل برخوردهای ستارگان و شهاب‌سنگ‌ها و همچنین تعداد رو به افزایش اجسام مصنوعی در بین زمین و ماه را نیز می‌توان مشخص کرد. فضانوردان گفتند: ” تعجب‌آور نیست که سیاره مشتری می‌تواند میزان زیادی را در مقیاس زمانی ده ساله انتقال دهد، چرا که ماموریت های فضایی به طور ویژه بر اساس انتقال کمکی مشتری طراحی شده اند. “


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *