فردی ثروتمند در دوبی مبلغ ۹.۵ میلیون دلار را برای خرید شماره پلاک AA8 پرداخت کرده است! این شماره پلاک بسیار گران‌قیمت در حراجی خیریه “شماره‌های رند” که به منظور حمایت از افراد بی‌خانمان و نیازمند غذا برگزار شده بود به فروش رسیده است. از دیگر پلاک‌های گران‌قیمت فروخته شده در این حراجی می‌توان به شماره F55 با قیمت ۱.۰۸ میلیون دلار، پلاک V66 با قیمت ۱.۰۸ میلیون دلار و پلاک Y66 با قیمت ۱.۰۳ میلیون دلار اشاره کرد.

شرکت‌کنندگان در این رویداد همچنین فرصت ارائه پیشنهاد برای خرید برخی شماره موبایل‌های خاص را نیز داشته‌اند. بالاترین قیمت برای شماره موبایل به شماره ۹۹۹ ۹۹۹ ۰۵۴ بوده است و خریدار برای تصاحب این شماره مبلغ قابل‌توجه ۱.۴ میلیون دلار را پرداخته است. حراجی دوم نیز این هفته برگزار خواهد شد و احتمالاً رقم‌های بالاتری را نیز شاهد خواهیم بود. این حراجی شامل ۵ شماره پلاک خاص ابوظبی شامل شماره‌های ۲، ۱۱، ۲۰، ۹۹ و ۹۹۹ خواهد بود. همچنین ۵ شماره موبایل خاص نیز برای خریداران عرضه خواهد شد.

حراجی وان بیلیون بزرگ‌ترین کمپین اهدای غذا در این منطقه به شمار می‌رود و ۱ میلیارد وعده غذایی را برای نیازمندان ۵۰ کشور تأمین می‌کند. این مراسم توسط محمد بن رشید آل مکتوم برگزار می‌شود و اولین حراجی‌ای است که با فروش یک پلاک غذای کافی برای ۷۶ میلیون نفر را تأمین می‌کند. امارات متحده عربی دارای برخی از گران‌ترین شماره پلاک‌های دنیاست اما در کشورهای دیگر نیز شماره‌های گران‌قیمتی دیده می‌شود. سال پیش بود که یک تاجر کالیفرنیایی پلاک MM خود را از طریق NFT و با قیمت ۵۸۸۸ اتریوم حراج کرد که در آن زمان معادل بیش از ۲۴ میلیون دلار بود. این شماره پلاک هنوز هم منتظر خریدار است!