هزاران خودروی هیوندای دیگر در استرالیا به دلیل احتمال آتش سوزی حتی در حالت خاموش و پارک شده از سوی ناظر دولتی این کشور فراخوانده شده‌اند.

این فراخوان توسط وزارت زیرساخت و حمل و نقل استرالیا روز دوشنبه برای مدل‌های هیوندای سانتافه  (DM) تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ صادر شد.

اعلامیه فراخوان می گوید فقط ۹۰۰۰ خودرو شامل این فراخوان می‌شوند.

در این اطلاعیه آمده است که به دلیل نقص موجود در ساخت این خودروها، برد مدار در ماژول سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ممکن است زمانی که قطعات در معرض رطوبت قرار می گیرند، اتصال کوتاه کند. این می تواند منجر به آتش سوزی شود، حتی اگر ماشین خاموش باشد.

بر اساس این گزارش،  در نتیجه وسایل نقلیه مشمول این فراخوانی باید در یک فضای باز و دور از مواد و سازه‌های قابل اشتعال از جمله گاراژها پارک شوند.

در اطلاعیه این فراخوان آمده است: اگر وسیله نقلیه شما چراغ هشدار موتور را نشان می‌دهد، لطفاً رانندگی نکنید و با فروشنده محلی هیوندای خود تماس بگیرید.

این اخطار هشدار می‌دهد که آتش‌سوزی وسیله نقلیه می‌تواند خطر آسیب جدی یا مرگ را برای سرنشینان سایر افراد و عابران افزایش دهد.

این اطلاعیه به دنبال یک فراخوان مشابه در سال گذشته منتشر می‌شود. در فراخوان قبلی، بیش از ۹۳۰۰۰ خودرو به دلیل همان مشکل تولید فراخوان شده بودند.