دیجیزا/ ادوبی این هفته نسخه بتا نرم افزار اختصاصی فتوشاپ خود را برای رایانه های ARM ویندوزی ارایه کرد. اکنون گزارش شده است که یک توسعه دهنده با موفقیت نسخه کامل فتوشاپ دسکتاپ را در تلفن هوشمند مایکروسافت Lumia 950 XL نصب کرده است. دستگاهی که پنج سال پیش منتشر شد. با توجه به اینکه این یک گوشی هوشمند قدیمی است و مشخصات آن طبق استانداردهای امروزی بسیار ضعیف است (اسنپدراگون ۸۱۰ و ۳ گیگابایت حافظه رم) عملکردش بیش از حد انتظار بود.

برخی از توابع نسخه دسکتاپ فتوشاپ در Lumia 950 XL کار نمی کنند (که خب طبیعی هم هست) کاربران نمی توانند از قلم موی Healing (ابزار بسیار قوی) یا Recognized Content Fill و سایر توابع استفاده کنند. با این حال Adobe قصد دارد اشکالات را برطرف کرده و قابلیت های این نسخه از فتوشاپ را بهبود بخشد.

اگرچه مایکروسافت تلفن های هوشمند Lumia خود را دیگر تولید کرده است، اما کاربران هنوز از مدل های قدیمی استفاده می کنند. اوایل سال جاری، تیمی از توسعه دهندگان موفق شدند نسخه کامل سیستم عامل ویندوز ۱۰ را به تلفن های هوشمند Lumia 950 و ۹۵۰ ایکس ال منتقل کنند.

توسعه دهندگان همچنین موفق به پشتیبانی از Continuum شدند. و همچنین یک برنامه شماره گیر سفارشی برای گوشی هوشمند Lumia که سیستم عامل ویندوز را اجرا می کند، ارایه شده است.

به گفته این منبع، مایکروسافت تصمیم گرفته است انتشار نسخه به روزرسانی ویندوز ۱۰ را تا پایان سال متوقف کند. البته ما به روزرسانی های امنیتی دریافت خواهیم کرد، اما به روزرسانی اختیاری وجود نخواهد داشت.

نظر شما درباره این موفقیت چیست؟ شما آخرین پرچمدار مایکروسافت را تجربه کرده اید یا دارید؟