دیجیزا

آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی جهان

عینک آفتابی هوشمندی که متناسب با شرایط تیره و روشن می‌شود

عینک آفتابی هوشمندی که متناسب با شرایط تیره و روشن می‌شود

دیجیزا/یک استارتاپ اقدام به ساخت یک عینک آفتابی هوشمند کرده است که با یک برنامه در گوشی‌های هوشمند قابل کنترل است و میزان تیرگی شیشه‌های آن متناسب با تغییر در شرایط نور محیط تغییر می‌کند.

  به نقل از نیو اطلس، استارتاپی به نام “آمپر”(Ampere) یک عینک آفتابی هوشمند طراحی کرده است که تیرگی شیشه‌های آن بنا بر تقاضا و شرایط محیط از طریق یک برنامه روی گوشی‌های هوشمند یا با فشار یک دکمه تغییر می‌کند. همچنین یک مدل لوکس از آن دارای بلندگوهای داخلی و یک میکروفن برای برقراری تماس است.

برخلاف عینک‌های کلاسیک که با لنزهای فتوکرومیک ساخته می‌شوند و در پاسخ به نور بیشتر به طور خودکار تغییر رنگ می‌دهند، این عینک موسوم به “داسک”(Dusk) با لنزهای الکتروکرومیک ساخته شده است. این نوع از شیشه در واکنش به سیگنال‌های الکتریکی تغییر رنگ می‌دهد.

استفاده کنندگان از “داسک” چند راه برای تغییر میزان تیرگی شیشه‌های عینک خود دارند. از جمله یک دکمه در زیر یکی از دسته‌های عینک که دارای سه سطح تیرگی از پیش تعیین شده است​. همچنین برای کنترل بیشتر و دقیق‌تر می‌توان از یک برنامه موبایلی استفاده کرد که در آن یک نوار موجود است که به کاربران امکان می‌دهد تیرگی شیشه عینک را از صفر تا صد درصد تنظیم کنند.

همچنین می‌توان تنظیمات دلخواه را ذخیره کرد تا بعداً به راحتی در دسترس باشند. “آمپر” می‌گوید تغییر در میزان تیرگی “داسک” در ۰.۱ ثانیه اتفاق می‌افتد.

اگر تمام این موارد، چیزی است که شما در یک عینک آفتابی هوشمند به دنبال آن هستید، مدل “داسک لایت”(Dusk Lite) انتخاب مناسبی است، اما مدل لوکس “داسک” نیز ساخته شده است که دارای بلندگو و میکروفن برای برقراری تماس تلفنی، صحبت با دستیارهای هوشمند صوتی یا گوش دادن به موسیقی است.

گفتنی است که با وجود اینکه بلندگوهای این مدل روی دسته عینک هستند، اما “آمپر” می‌گوید فقط کاربری که عینک را پوشیده قادر به شنیدن صدای آنها است.

همچنین اگر کاربر عینک خود را در نزدیکی خود نبیند می‌تواند با استفاده از برنامه موبایلی آن را به صدا درآورد تا به کاربر در یافتن آن کمک کند.

از نظر دوام باتری نیز “آمپر” می‌گوید کاربران فقط با استفاده از ویژگی‌های تغییر تیرگی عینک تا یک هفته نیاز به شارژ کردن آن نخواهند داشت. “داسک” همچنین تا چهار ساعت استفاده مداوم از بلندگوها را پشتیبانی می‌کند.

این عینک همچنین دارای درجه مقاومت در برابر آب تحت گواهی “IP۶۵” است که “آمپر” ادعای ضد آب بودن آن را دارد. اما باید توجه داشت که کاربران نباید آن را کاملا در آب فرو ببرند.

شرکت “آمپر” در حال تامین بودجه برای تولید انبوه “داسک” است. مدل “داسک لایت” که مدل لوکس این عینک است با قیمت ۲۴۹ دلار و مدل معمولی آن با قیمت ۱۷۹ دلار به فروش خواهد رسید و اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، فروش آن در ماه اوت آغاز می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *