دیجیزا/ وقتی به پیکسل ۴ با باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری یا باتری پیکسل ۴ ایکس ال با حجم ۳۷۰۰ میلی آمپری نگاه می کنیم، باتری پیکسل ۵ با باتری ۴۰۸۰ میلی آمپری در حال حاضر بزرگتر از هر دو است و آبرویی برای خود دارد. این در حالی است که در مقابل دیگر اندرویدی ها خیلی حجمی ندارد ولی در مقایسه با آیفون ها تقریبا مشابه است. امروز عملکرد باتری پیکسل ۵ گوگل مشخص شده است.

این باتری در کنار سایر فاکتورها مانند چیپست کم مصرف، نمایشگر کوچکتر و کاهش سخت افزارهایی مانند Motion Sense، باعث ماندگاری بیشتر پیکسل ۵ شده است. دوام باتری همیشه در هر پرچمدار پیکسل گوگل نقطه ضعف بوده است. اما گوگل با Pixel 5 یک جهش عظیم در مسیر درست دارد.

خوشحالیم که گزارش می کنیم که Pixel 5 نسبت به هر پیکسل دیگری که آزمایش شده است، بهترین عمر باتری را دارد.

این تلفن ۲۵:۵۴ ساعت مکالمه، ۱۲:۴۱ ساعت وبگردی و ۱۵:۳۳ ساعت پخش فیلم داشت. به لطف حالت آماده به کار مناسب، باتری بزرگتر و چیپست کم مصرف Pixel 5 شاهد افزایش قابل توجهی در دوام باتری نسبت به مدل های قبلی هستیم و به رتبه کلی ۹۳ ساعت رسیده است.

این اعداد با نمایشگر در رفرش ریت ۹۰ هرتز به دست آمد. وقتی صفحه لمس نشود یا هنگام تماشای فیلم، صفحه نمایش به ۶۰ هرتز کاهش می یابد. به محض لمس صفحه یا بیرون رفتن از صفحه ویدیو، صفحه به ۹۰ هرتز بازمی گردد تا جریان سیال را به صورت یکپارچه حفظ کند.

گوشی Pixel 5 با همان شارژر ۱۸ وات USB-C ارائه می شود. با این شارژر، پیکسل در عرض نیم ساعت از یک باتری تخلیه شده به ۴۱ درصد رسید. در کل شارژ کامل پیکسل جدید ۱:۳۵ ساعت طول کشید.

شاید گوگل تعادل سرعت شارژ و تخریب باتری را در طول زمان ترجیح می دهد. حتی در این صورت، سرعت ها به اندازه کافی مناسب هستند و استقامت باتری بهتر شده است. همچنین سرعت شارژدهی حاصل از سایر استانداردهای شارژ اختصاصی را جبران می کند.

گوگل پیکسل ۵ از شارژ بی سیم Qi نیز پشتیبانی می کند، سرعت شارژ سریع تا ۱۲ وات با شارژر بی سیم پشتیبانی شده و سرعت شارژ بی سیم معکوس تا ۵W برای لوازم جانبی مانند Pixel Buds یا سایر تلفن های هوشمند مجهز به Qi پشتیبانی می کند.

نظر شما چیست؟ عملکرد باتری پیکسل ۵ هستید؟