روز گذشته AMD رسماً اعلام کرد پردازنده‌های جدید Ryzen 7000 در روز ۲۹ آگوست (۸ شهریور) رونمایی خواهند شد. در حالی که پیش‌تر گفته می‌شد هدف AMD از به تعویق انداختن دو هفته‌ای معرفی Ryzen 7000 ایجاد دردسر برای اینتل است، حالا گزارش‌ها چیز دیگری می گویند. جزئیات جالب را در ادامه بخوانید.

با اینکه پیش از این هرگز AMD به طور رسمی زمان خاصی را برای معرفی پردازنده‌های سری Ryzen 7000 با ریزمعماری جدید Zen 4 اعلام نکرده بود، اما در خلال رویدادهای مختلف به ۱۵ آگوست اشاره شده بود و شرکای AMD نیز این تاریخ را تأیید کرده بودند. بنابراین به نظر می‌رسد معرفی پردازنده‌های Ryzen 7000 با تأخیر نسبت به زمان‌بندی پیشین صورت می‌گیرد.

پیش‌تر ادعا شده بود هدف AMD از تغییر زمان معرفی پردازنده‌های سری Ryzen 7000 از ۱۵ آگوست به ۲۹ آگوست، به دردسر انداختن اینتل با هدف جلوگیری از مقایسه کردن پردازنده‌های نسل سیزدهمی با آنها است. این در حالی است که رسانه ها از دلیل واقعی این تأخیر می گویند. این ادعا از سوی یکی از اعضای Chiphell که بر روی بررسی پردازنده های Ryzen 7000 کار می کند مطرح شده است.

بر اساس گزارش‌های جدید علت اصلی به تعویق افتادن معرفی و بعدتر هم عرضه پردازنده‌های Ryzen 7000، مشکلات مرتبط با بایوس مادربردها است. ظاهراً AMD با این کار می‌خواهد کمی زمان بخرد تا عرضه کم نقص تری داشته باشد. همچنین رفع مشکلات ادعایی می‌تواند به عملکرد بهتر Ryzen 7000 در بررسی‌ها بیانجامد. ظاهراً مشکلات ادعایی چندان هم جدی نیستند که ظرف ۲ هفته امکان حل آنها وجود دارد.

طبق شایعات فروش پردازنده‌های Ryzen 7000 از روز ۲۷ سپتامبر (۵ دیجیزا) آغاز می‌شود که درست همان روز رونمایی اینتل از پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake است. البته این تاریخ هیچ گاه به طور رسمی اعلام نشده است.