دیجیزا/ شرکت مایکروسافت به تازگی در جدیدترین گزارش مالی خود، آمار مشترکان سرویس Xbox Game Pass را اعلام کرده که طبق این گزارش تعداد مشترکان سرویس سرویس مذکور تاکنون به بیش از ۱۸ میلیون نفر رسیده است.

بدون شک معرفی سرویس Game Pass سهم بزرگی را در رشد و همچنین بهبود وضعیت Xbox داشته است و کاربران زیادی به این سرویس جذب شدند. به تازگی دنیل احمد (Daniel Ahmad)، تحلیل‌گر صنعت بازی‌ها، اطلاعات تازه‌ای را از آخرین گزارش مالی جدید شرکت مایکروسافت ارائه داد.

این رقم در اواخر تابستان گذشته در حدود ۱۵ میلیون نفر بود. به نظر می‌رسید بخش عمده‌ای از این مشترکان به احتمال زیاد اشتراک‌های رایگان ۱ ماهه یا اشتراک ۳ ماهه با ۱ دلار را ثبت کرده‌اند. اما افراد بیشتری نیز احتمالاً هزینه‌ی کامل این سرویس اشتراکی را پرداخت می‌کنند.

همچنین دنیل احمد اشاره کرد که ایکس‌باکس به طور کلی ۳٫۵ میلیارد دلار از محتوای بازی‌ها درآمد کسب کرده که ۲ میلیارد دلار آن از بازی‌های ثرد پارتی و ۱٫۵ میلیارد دلار از عناوین فرست پارتی بوده است. عرضه‌ی بازی‌های Halo برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز در ثبت این آمار تاثیرگذار بوده‌اند.

وی همچنین اشاره کرد که سرویس Xbox Live ماهانه در مجموع ۱۰۰ میلیون کاربر فعال بر روی کنسول‌ها، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی دارد.

فروش سخت‌افزاری ایکس‌باکس به لطف عرضه‌ی کنسول‌های جدید سری اس و سری ایکس حدود ۸۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. محتوا و سرویس‌های ایکس‌باکس نیز با وجود Game Pass و همچنین فروش عناوین فرست پارتی و ثرد پارتی در حدود ۴۰ درصد افزایش داشته‌اند.

کنسول‌های نسل جدید مایکروسافت بزرگ‌ترین عرضه‌ی کنسولی تاریخ این شرکت را رقم زده‌اند و بیشترین فروش را نسبت به نسل‌های پیشین کنسول‌های ایکس‌باکس در ماه اول انتشار تجربه کرده‌اند.

در پایان این کنفرانس نیز اعلام شد که محدودیت‌های کنسول‌های ایکس‌باکس‌ سری ایکس و سری اس حداقل تا ۳۱ مارس سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.