پس از موفقیت ویژه شیاومی می ۱۱ لایت که در چندین مدل هم ارائه شده بود، حالا نوبت به جانیشن آن یعنی Xioami 12 Lite است. با اینکه شیائومی تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۱ رونمایی بزرگی دارد اما ترجیح داده تا تمرکزش روی پرچمدارهای جدید باشد و میان‌رده خود را زودتر معرفی کند. امروز و در بعضی کشورها شیائومی ۱۲ لایت با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی رسما معرفی شده است.

شیائومی ۱۲ لایت
شیائومی ۱۲ لایت بزرگترین برتری و دلیل خرید نسل قبل خود که شاید زیبایی و ظرافت بود را به خوبی حفظ کرده است. ضخامت ۷.۲۹ میلی متری و وزن ۱۷۳ گرمی برای یک موبایل ۶.۵۵ اینچی مناسب است. هر چند حجم باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری آن شاید کمی نگران کننده باشد اما شارژر فوق سریع ۶۷ وات می تواند کمی دلگرم کننده باشد.

نمایشگر ۶.۵۵ اینچی Xiaomi 12 Lite یک پنل AMOLED با فناوری HDR Dolby Vision است. این پنل رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دارد اما حتمالا پنل LTPO نیست که عنوان نشده است.

تراشه دوست داشتنی اسنپدراگون ۷۷۸G دوباره در این نسل استفاده شده است، دقیقا مانند مدل جدید ۵G نسل قبلی که با پسوند NE شناخته میشد. این تراشه ارتباط ۵G دارد و یکی از تراشه های محبوب در گوشی‌های این رده قیمت محسوب می شود.

دوربین پشتی Xioami 12 Lite یک مجموعه ۳ گانه است که دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. هنوز درباره مدل حسگر و دیگر مشخصات آن اطلاعات دقیقی نداریم. دوربین دوم یک ۸ مگاپیکسلی فوق عریض بوده و دوربین سوم یک ۲ مگاپیکسلی ماکرو است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود و درون سوراخ نمایشگر می نشیند.

درباره قیمت و دیگر مشخصات اطلاعات دقیقی منتشر نشده است.

نظر شما درباره شیائومی ۱۲ لایت چیست؟