سرانجام شیائومی از ردمی نوت ۱۱T، ردمی نوت ۱۱T پرو و ردمی نوت ۱۱T پرو پلاس رونمایی کرد.
   
بالاخره ۲۴ مه (سوم خرداد) رسید و شیائومی به قول خود عمل کرد. مدت زمان نسبتاً زیادی است که منتظر نسل جدید گوشی‌های هوشمند شیائومی هستیم تا ببینیم شرکت سازنده این بار قصد دارد چه امکاناتی را دراختیار کاربران دستگاه‌های خود قرار دهد.

خانواده جدید شیائومی دارای سه عضو است که ردمی نوت ۱۱T، ردمی نوت ۱۱T پرو و ردمی نوت ۱۱T پرو پلاس نام دارند و همگی مسیر نسل پیشین خود یعنی ردمی نوت ۱۰T را دنبال می‌کنند. همان‌طورکه حدس زده‌اید، نسخه‌ی پرو پلاس قدرتمندترین مدل خانواده است که بعضی مشخصات آن نسبت به نسخه‌های دیگر برتری دارد.

ردمی نوت ۱۱T پرو
پیش از رونمایی رسمی، فهرست مشخصات ردمی نوت ۱۱ تی پرو در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو فاش شده بود. درنتیجه می‌دانستیم که با چه گوشی هوشمندی مواجه خواهیم شد.

در نسخه‌ی پرو خانواده ردمی نوت ۱۱ تی از پنل ۶٫۶ اینچی ۱۴۴ هرتزی LCD استفاده شده و برای محافظت از آن کورنینگ گوریلا گلس ۵ به کار رفته است. در طراحی این محصول روکش مات و خمیدگی طرفین دیده می‌شود. این مشخصات در نسخه‌ی پرو پلاس نیز وجود دارد.

این دستگاه از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی‌ای استفاده می‌کند که توسط لنزی فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکروی دیگری با سنسور ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. در قسمتی جلویی نیز دوربین ۲۰ مگاپیکسلی به‌کار رفته که می‌توان از آن برای ثبت تصاویر سلفی و تماس تصویری استفاده کرد.

گوشی هوشمند مذکور از Dimensity 8100 مدیاتک استفاده می‌کند. در ردمی نوت ۱۱ تی پرو باتری ۵۰۸۰ میلی‌آمپرساعتی به کار رفته است که ظرفیت بیشتری نسبت به باتری موجود در نسخه‌ی پرو پلاس دارد.

 ردمی نوت ۱۱T پرو اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند و رابط کاربری آن MIUI 13 است.

برای ردمی نوت ۱۱ تی پرو سه نسخه‌ با پیکربندی‌های مختلف در نظر گرفته شده است:

۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی = ۱۷۹۹ یوان (۲۷۰ دلار)
۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی = ۱۹۹۹ یوان (۳۰۰ دلار)
۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی = ۲۱۹۹ یوان (۳۳۰ دلار)

ردمی نوت ۱۱T پرو پلاس

این نسخه قدرتمندترین عضو خانواده‌ی میان‌رده‌ی ردمی نوت ۱۱T پرو پلاس است و مدتی پیش بعضی از مشخصات کلیدی آن فاش شد. حال که این محصول رونمایی شده زمان خوبی به نظر می‌رسد که درباره آن صحبت کنیم.

این گوشی هوشمند از لحاظ ظاهری به نسخه‌ی پرو شباهت دارد درنتیجه همان نمایشگر نیز در آن به کار رفته است. البته شباهت این دو تنها به صفحه‌نمایش ختم نمی‌شود زیرا دقیقاً دوربین‌های موجود در ردمی نوت ۱۱ تی پرو در نسخه‌ی پرو پلاس نیز به کار رفته‌اند.

از دیگر مشخصات آن می‌توان به پردازنده‌ی مدیاتک Dimensity 8100، رم LPDDR5، حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 و باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با توانایی پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی اشاره کرد.  این دستگاه گواهی IP53 دارد یعنی دربرابر برابر گرد‌وغبار و پاشش آب مقاوم است. همچنین صفحه آن توسط گوریلا گلس محافظت می‌شود.

ردمی همچنین نسخه‌ی ویژه‌ی Astro Boy را برای ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس طراحی کرده که ظاهر نسبتاً متفاوتی دارد.

برای ردمی نوت ۱۱ تی پرو پلاس چهار نسخه‌ی مختلف در نظر گرفته شده است:

۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی = ۲۰۰۹ یوان (۳۱۵ دلار)
۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی = ۲۲۹۹ یوان (۳۴۵ دلار)
۸ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی = ۲۴۹۹ یوان (۳۷۵ دلار)
۸ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی Astro Boy (نسخه‌ی محدود) = ۲۴۹۹ یوان (۳۷۵ دلار)