کلیک/ کمپانی چینی کولپد به تازگی و البته به طور داوطلبانه، از شکایات خود علیه شیائومی صرف نظر کرده است. شیائومی در سال ۲۰۱۸ از سوی کولپد به نقض حق ثبت اختراع متهم شد.

کمپانی Coolpad به تازگی، یعنی در تاریخ ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ بیانیه ای را در حساب کاربری Weibo خود منتشر کرد. طبق این بیانیه، کولپد از شکایات مربوط به نقض حق ثبت اختراع علیه شیائومی صرف نظر کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، کمپانی Coolpad مدت ها پیش (در سال ۲۰۱۸) مجموعه شکایت نامه هایی را علیه شیائومی تنظیم کرده و این شرکت چینی را به نقض حق ثبت اختراع متهم کرد. ژیانگ چائو، مدیر عامل کولپد در آن زمان گفته بود که شیائومی بیش از ۲۰۰ پتنت متعلق به این شرکت را نقض کرده و در تلاش بوده تا فروش دستگاه های کولپد را ممنوع کند. البته ژیانگ چائو تنها برای ۶ مورد از ۲۰۰ پتنت از شیائومی شکایت کرده بود. وی به طور خاص اعلام کرده که کولپد صاحب بیش از ۱۰ هزار پتنت است که کوالکام مجوز استفاده از آن ها را دارد. یعنی هیچ کمپانی جانبی دیگری نمی تواند از پتنت ها کولپد استفاده کند.

کمپانی کولپد در اعلامیه ای رسمی اظهار کرد: ما عمیقا احساس می کنیم که پیشرفت کشور هنوز در دوره ای از فرصت های استراتژیک مهم بوده و محیط داخلی و بین المللی در حال تغییرات بزرگ و پیچیده است. غلبه بر تنگاهای وابسته به تکنولوژی و ارتقای توسعه بهتر و سریع تر صنعت، اولویت اصلی برای شیائومی و کولپد به حساب می آید.  

به همین خاطر، کولپد به طور داوطلبانه تصمیم گرفته تا از شکایت های خود علیه شیائومی صرف نظر کرده و پرونده های دادگاهی را لغو کند. این کمپانی چینی در ادامه افزود: کولپد به شکل های مختلف به تبادل و همکاری با شرکت های عالی چه در داحل و چه در خارج صنعت می پردازد. در ضمن، به دنبال اصل خودباوری تکنولوژیکی و اعتماد به نفس، به فناوری های تکنولوژیکی و حقوق مالکیت معنوی احترام گذاشت.