تیمی از دانشمندان روسی موفق شدند بخش موسوم به سوئیچ خواب زمستانی فرضی را در مغز انسان پیدا کنند. این کشف به عنوان بخشی از تحقیقات برای یافتن راه هایی جهت امکان ایجاد خواب طولانی مدت برای انسان انجام شد.
یک دانشمند برجسته روسی اعلام کرد: گروهی از دانشمندان این کشور یک کلید فرضی را در مغز انسان پیدا کرده اند که می تواند بدن را به وضعیتی شبیه به خواب زمستانی وارد کند.
پروفسور یوری بوبیف معاون انستیتوی مشکلات بیوپزشکی روسیه در این رابطه گفت: طی مطالعات جدید ما، یک سوئیچ احتمالی که می تواند حالت خواب را روشن و خاموش کند، کشف شده است. این  بخش مغز، شامل یک گروه از نورون ها در هیپوتالاموس است.
به باور محققان، این کشف به عنوان بخشی از تحقیقات برای یافتن راه هایی جهت امکان ایجاد خواب طولانی مدت و تحت کنترل برای انسان و در نتیجه هموار کردن راه برای ماموریت های طولانی به فضا انجام شد.
این تحقیقات به عنوان بخشی از قرارداد این موسسه با آژانس فضایی روسیه محسوب می شود که در تابستان گذشته امضا شده بود. به این ترتیب می توان امیدوار بود که فضانوردان برای انجام سفرهای چند ماهه و حتی چند ساله خود به سیارات و کهکشان های دوردست، به خواب مصنوعی فرو رفته و به این ترتیب سفری بی دردسر را تجربه کنند.