دیجیزا/ شرکت AMD امروز نتایج درآمدهای خود در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ را منتشر و اعلام کرد که مجموعا ۳.۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این رقم از رشد سالانه ۹۹ درصدی و نزدیک شدن به حاشیه سود ناخالص ۵۰ درصدی خبر می‌دهد.

AMD می‌گوید پس از محاسبه هزینه فروش، حدود ۱.۸ میلیارد دلار سود به دست آورده و حاشیه سود ناخالص خود را ۴ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال افزایش داده است. این شرکت با پایان سه‌ماهه دوم به رشد قدرتمندانه خود در تقریبا همه حوزه‌های فعالیتش ادامه داده است. AMD فروش خود را به دو دسته تقسیم می‌کند: کامپیوترهای شخصی و محصولات تجاری و توکار که هر دو فروشی بیشتر از سه‌ماهه قبلی داشته‌اند.

شرکت AMD در انتهای سه‌ماهه اول امسال درآمدی ۳.۴ میلیارد دلاری به دست آورده بود. از این رقم ۲.۱ میلیارد دلار از محل فروش کامپیوترهای شخصی و ۱.۳ میلیارد دلار از محل محصولات تجاری و توکار بود. مجموع درآمد این شرکت در پایان سه‌ماهه دوم امسال حدود ۱۲ درصد بیشتر شد و برای هر دسته به‌ترتیب به ۲.۲ و ۱.۵ میلیارد دلار رسید. میزان رشد متوالی برای هر کدام از این دسته‌ها به‌ترتیب ۷ و ۱۹ درصد بود.

AMD رشد درآمد حاصل از دسته کامپیوترهای شخصی را متوجه فروش قدرتمند کارت‌های گرافیک RX 6000 و افزایش میانگین قیمت پردازنده‌های خود می‌داند. این شرکت فروش بالای CPU نوت‌بوک‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ را هم در افزایش حاشیه سود خود موثر تلقی می‌کند.

AMD همچنین عملکرد خوبی در زمینه فروش محصولات دیتاسنترها داشته است. این محصولات که با نام تجاری EPYC شناخته می‌شوند، مورد مصرف سرورها هستند. این شرکت می‌گوید آن‌ها در سه‌ماهه دوم امسال برای پنجمین سه‌ماهه متوالی بالاترین رکورد فروش پردازنده‌های سرور را به ثبت رسانده‌اند.

دسته محصولات تجاری فروش محصولات نیمه-سفارشی را هم در برمی‌گیرد که شامل تراشه کنسول‌های مایکروسافت و سونی می‌شود. درآمد AMD از فروش محصولات کنسولی به خاطر همین کنسول‌های جدید نسبت به پارسال ۱,۱۰۶ درصد بیشتر شده و حدود ۳۹۸ میلیون دلار بوده است.