Wing، شرکت زیرمجموعه آلفابت که فناوری تحویل بار پهپادها را توسعه می‌دهد، از مجموعه جدید خود تحت عنوان Aircraft Library رونمایی کرد که شامل پهپاد و هواپیماهایی در اندازه‌های مختلف می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان محموله‌های باری مختلفی را جابجا کرد.

«آدام وودورث»، مدیرعامل Wing در پست وبلاگ این شرکت نوشت:

«اینجا در Wing، ما زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره نحوه جابجایی محموله‌ها در آسمان می‌کنیم. حل مشکل تحویل برحسب تقاضا به وسایل نقلیه مختلفی نیاز دارد. همانطور که وسیله نقلیه ایده‌آل برای حمل یک تن شن یک کامیون کمپرسی است و نه یک سدان، هواپیما ایده‌آل برای حمل یک بطری دارو یا تحویل یک گالن شیر یا یخچال نیز یکی نیست.»
 
ویژگی‌ها و قابلیت‌های پهپاد های Wing
وودورث در ادامه پست خود توضیح می‌دهد یکی از معیارهایی که همیشه هنگام ساخت پهپادهای تحویل بار جدید باید رعایت شود، این است که آن‌ها بتوانند محموله‌ای به اندازه حداکثر ۲۵ درصد جرم خود را از زمین بلند و جابجا کنند. او توضیح می‌دهد که عدم رعایت این قانون، منجر به هزینه، انرژی و مصرف مواد بیشتر می‌شود.

مدیرعامل Wing درباره سایر ویژگی‌های Aircraft Library توضیح می‌دهد که در آن‌ها از تجهیزات الکترونیکی، عناصر سیستم پیشرانه و مواد معمولی استفاده شده است:

«این موضوع باعث می‌شود تا ما به‌سرعت پیکربندی‌های هواپیما را از پایه توسعه دهیم و آن‌ها را برای طیف گسترده‌ای از کاربردها از تحویل غذا، دارو و سایر کالاها گرفته تا بهینه‌سازی زنجیره تامین و موقعیت‌های اضطراری متناسب کنیم.»
البته این وسایل حمل بار اکنون دارای محدودیت وزنی هستند و نمی‌توان از آن‌ها برای تحویل همه چیز استفاده کرد. در حال حاضر سنگین‌ترین بسته‌ای که یک پهپاد می‌تواند حمل کند ۲.۷ کیلوگرم است.



با این حال، وودورث توضیح می‌دهد که می‌توان در آینده به مرحله‌ای رسید که در شهرها برای تحویل دارو از هواپیماهای کوچک، برای حمل‌ونقل از هواپیماهای بزرگ و برای پروازهای لجستیکی از هواپیماهای دوربرد استفاده کرد.

در آگوست ۲۰۲۱ این شرکت به نقطه عطف مهم دیگری در تحویل از طریق پهپادهای خود دست پیدا کرد و موفق شد تعداد تحویل‌های خود را در استرالیا به ۱۰۰ هزار برساند. به طور دقیق‌تر، Wing در سال گذشته ۱۰ هزار فنجان قهوه، ۱۷۰۰ بسته اسنک و ۱۲۰۰ جوجه کباب را به مصرف‌کنندگان در لوگان استرالیا تحویل داده است.