دیجیزا/ اسپایدرمن (Spider-Man)، شخصیت انحصاری پلی‌استیشن که تیم سازنده‌ی Marvel’s Avengers قول پیوستن او را به این بازی داده بودند، در حال توسعه برای اضافه شدن به بازی است. اما دست‌کم تا تابستان سال ۲۰۲۱ باید منتظر افزوده شدن آن به بازی بمانیم.

در مصاحبه‌ای که وب‌سایت IGN با اسکات آموس (Scot Amos)، رئیس استودیو کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) داشت، با اسکات درباره‌ی برنامه‌های این استودیو برای سال ۲۰۲۱ گفتگو شد.

در این گفتگو، از آقای آموس درباره‌ی زمان اضافه شدن شخصیت مورد انتظار اسپایدرمن به بازی سوال شد که او در پاسخ گفت: «می‌توانم به‌صورت رسمی این خبر را به شما بدهم که در حال کار روی این شخصیت هستیم و او، جزئی از برنامه‌های ما برای آینده به حساب می‌آید.»

تصویر زیر، نقشه‌ی راه استودیو کریستال داینامیکس است که برنامه‌های این شرکت، از ماه جاری تا تابستان و پس از آن را در خود جای داده است. این مسیر، با در دسترس قرار گرفتن بسته‌ی الحاقی War For Wakanda و اضافه شدن بلک‌پنتر (Black Panther) به بازی، به پایان می‌رسد. طبق صحبت‌های آقای آموس، اسپایدرمن پیش از بلک‌پنتر به بازی اضافه نخواهد شد.

کاملا مشخص است که این تصویر، شامل همه‌ی فعالیت‌های فعلی کریستال داینامیکس نمی‌شود، اما به گفته‌ی اسکات آموس، تمامی برنامه‌های کوتاه مدت این استودیو را در بر می‌گیرد. اگرچه اسکات در صحبت‌های خود زمان مشخصی را برای اضافه شدن اسپایدرمن به بازی Marvel’s Avengers تعیین نکرد، با این حال در میان حرف‌های خود به دو نکته اشاره کرد. اول اینکه در حال کار بر روی این شخصیت هستند، و دوم اینکه امیدوار است که خیلی زود این شخصیت به پلی‌استیشن افزوده شود.

شخصیت اسپایدرمن مخصوص بازی Marvel’s Avengers، اولین بار در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ معرفی شد. در همان زمان هم اعلام شد که به دلیل رقابتی که بین پلتفرم‌ها وجود دارد، این شخصیت به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن عرضه خواهد شد. از زمان عرضه‌ی بازی، از Marvel’s Avengers به دلیل ضعف در ارائه محتوای جدید و سودمند بسیار انتقاد شد. یکی از مواردی که بازی‌بازان را بسیار ناراحت می‌کرد، اضافه نشدن قهرمانان قابل کنترل جدید به بازی بود.

حال در کنار انتشار Marvel’s Avengers برای کنسول‌های نسل نهم، شاهد عرضه‌ی هاوکی (Hawkeye)، دومین قهرمان قابل کنترل جدید هم برای این بازی هستیم. اسکات در صحبت‌های خود به این موضوع هم اشاره کرد که استودیو کریستال داینامیکس فعلا قصد ندارد بازی مذکور را به صورت رایگان در دسترس قرار دهد.