سخت افزار/ همان طور که از سوی غول جستجوی جهان وعده داده شده بود، بهینه سازی‌های بیشتری شامل حال مرورگر کروم شده و گوگل در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدید و کاربری به این مرورگر پر طرفدار است. در جدیدترین نسخه این مرورگر که از امروز انتشار آن آغاز شده، کاربران می‌توانند امکان دسته بندی تب ها در کروم را در اختیار داشته باشند و هر دسته بندی را به میل خود شخصی سازی و به آن عنوانی اختصاصی و رنگی مشخص برای مشخص کردن هر گروه کنند. هر دسته بندی را می‌توانید بسط دهید یا جمع کنید و یا از درگ اند دراپ استفاده کنید. تمام گروه‌هایی که برای تب ها مشخص می‌کنید بعد از بسته و باز شدن مرورگر محفوظ خواهند ماند. این یکی از ویژگی‌های اساسی است که از امروز به مرورگر کروم اضافه می‌شود.

از این پس زمانی که نشانگر موس را بر روی هر یک از تب ها قرار دهید، پیش نمایش کوچکی از آن سایت را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید فایل های PDF را مستقیم از Chrome ذخیره کنید و یا از میانبرهای Adobe PDF استفاده کنید. همچنین به زودی قادر خواهید بود که در زمان استفاده از کروم در لپ تاپ در حالت تبلت، از طریق کنترل های لمسی بین تب ها سوایپ و به وبگردی بپردازید. این ویژگی ابتدا برای کروم بوک ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

جالب است بدانید که این ویژگی ها قرار نیست سرعت Google Chrome را کاهش دهد. در عوض تب ها به لطف راهنمای پروفایل بهینه سازی شده ۱۰ درصد سریع تر از گذشته بارگذاری خواهند شد و همچنین اولویت منابع سیستم برای تب های پرکاربرد خواهد تا بهینه سازی در استفاده از منابع سخت افزاری به قوت خود باقی بماند.