جدیدترین نسخه از پانیگاله V4، مهم‌ترین رقیب بی‌ام‌و M1000 RR و کاوازاکی نینجا H2 خواهد بود. این موتورسیکلت ساخت ایتالیا، به عنوان پرچمدار کلاس سوپراسپرت (سوپربایک) دوکاتی شناخته می‌شود.

دوکاتی، یک شرکت اصیل سازنده موتورسیکلت در ایتالیا است که حدود ۱۰۰ سال پیش بنیان نهاده شد، اما از سال ۲۰۱۲ تحت مالکیت فولکس‌واگن آلمان و زیرمجموعه لامبورگینی درآمد. جایگاه دوکاتی در دنیای موتورسیکلت‌ها، مشابه فراری در صنعت خودروسازی است. امروزه محصولات متنوع دوکاتی در کلاس‌های مختلف عرضه می‌شوند؛ اما سوپربایک‌ها و مدل‌های اسپرت مناسب پیست‌های سرعت، مشهورترین تولیدات این برند ایتالیایی هستند.

طی سال‌های اخیر، باوجود پیشرانه‌های قدرتمند ساخت آپریلیا، آگوستا و بی‌ام‌و، دوکاتی پانیگاله V4 سوپرلجرا ۲۳۴ اسب بخار توانسته است عنوان قوی‌ترین موتورسیلکت اسپرت ساخت اروپا را کسب کند. روی کاغذ، فقط کاوازاکی نینجا H2R با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و قیمت ۵۷ هزار دلار، قوی‌تر از پانیگاله V4 است. البته باید توجه داشت که نسخه‌ی استاندارد جاده‌ از نینجا H2، قدرت ۲۲۸ اسب بخار دارد.

دوکاتی پانیگاله V4 در شهر یا پیست، قابل استفاده است. این مدل مشابه نسخه‌ی قبلی، موتور ۹۹۸ سی‌سی از سری Desmosedici Stradale R دارد؛ اما نهایت دور این موتور به ۱۶,۵۰۰ دور بردقیقه می‌رسد.

نسخه‌ی استاندارد پانیگاله V4 با گیربکس ۶ سرعته در حالت رانندگی عادی و دور موتور ۱۳۵۰۰، قدرت ۲۰۷ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما همراه با تجهیزات سفارشی و اگزوزهای آکراپوویچ، ۲۳۷ اسب بخار خواهد داشت. این شرایط، رویایی به نظر می‌رسد اما امکان سفارش نسخه‌ی ویژه با نام پانیگاله V4R نیز وجود دارد. این مدل، چنانچه روغن موتور جدید دوکاتی کورس (تولید شل) را استفاده کند، ۲۴۰/۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

دوکاتی ادعا می‌کند با روغن موتور جدید، حدود ۱۰ درصد به قدرت تولیدی در مدل‌های سوپراسپرت این شرکت، اضافه می‌شود. این نوع روغن موتور با انتقال حرارت بالا و لغزندگی متفاوت از نمونه‌های معمولی، تا امروز مخصوص مسابقات بوده است و حالا خریدار می‌تواند به صورت آنلاین سفارش دهد.

دو تغییر مهم در پیشرانه‌ی ۹۹۸ سی‌سی دوکاتی، آنرا نسبت به مدل قبلی متمایز می‌کند. موضوع نخست، بازطراحی شاتون (دسته پیستون‌) تیتانیوم را شامل می‌شود که برای نسل جدید در سال ۲۰۲۳، عملکرد بهتری در دورهای بالا و شرایط سخت دارد.

فناوری دوم، مربوط به سطح داخلی پیستون‌ها است که با لایه‌ای از فیبرکربن الماس (Diamond-Like Carbon: DLC) ساخته شده. این شرایط علاوه‌بر کاهش وزن پیستون و بهبود سرعت حرکت داخل سیلندر، انتقال حرارت را بهبود می‌دهد.

بسیاری از ابتکارات فنی دوکاتی برای پانیگاله V4R تولید ۲۰۲۳، تاکنون برای موتورسیکلت‌های استاندارد جاده استفاده نشده و مخصوص مدل‌های مسابقه، مثل Moto GP و خودروهای فرمول یک بوده است. فناوری گیربکس و تعویض دنده، سیستم‌های الکترونیکی مدیریت لغزش و هرزگردی، کنترل ترمز موتور (Engine Brake Control) و توسعه‌ی نرم‌افزارهای مربوطه سیستم‌هایی هستند که مخصوص پانیگاله V4R تولید شده‌اند.