دیجیزا/ می‌توان گفت که موفقیت پلی‌استیشن ۵ چه از لحاظ تجاری و به لطف بازی‌های بسیار خوب چه از لحاظ هنری، از همین لحظه هم تضمین شده است. به نظر می‌رسد که جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس بخش پلی‌استیشن شرکت سونی، با این عقیده موافق است.

اگر اخبار بازی‌های ویدیویی را در چند سال اخیر دنبال می‌کردید، حتما شنیده‌اید که هر چند سال یک بار، ادعایی مبنی بر انقضای سخت‌افزار سنتی بازی ارائه می‌شود و هر دفعه هم یک چیز متفاوت قرار است که جایگزین آن شود. حدود ۱۰ سال پیش گفته شد که به خاطر گسترش تلفن‌های هوشمند، کنسول‌های دستی دیگر موفق نخواهند بود. اما دیدیم که نینتندو با عرضه‌ی کنسول‌‌های ۳DS و سوییچ، کاملا این فرضیه را بر هم زد. در حال حاضر هم گفته می‌شود که استریم ابری قرار است به زودی جایگزین کنسول‌های خانگی شود. اما با عرضه‌ی موفق کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ حتی با وجود موانعی مانند ویروس کرونا، به نظر می‌رسد که حداقل فعلا خبری از از بین رفتن کنسول‌های خانگی نیست. جیم رایان هم بر این باور است که پلی‌استیشن ۵ حداقل برای ۵ تا ۷ سال آینده، بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود.

در مصاحبه‌ای با GQ، رایان هم به این نکته شاراه کرد که سال‌ها است که مردم پایان کنسول‌های خانگی را پیش‌بینی می‌کنند، اما این پیش‌بینی هنوز به واقعیت تبدیل نشده است. او هچنین افزود که سونی نیم‌نگاهی به فناوری استریم ابری هم دارد و متوجه پیشرفت سریع این فناوری می‌شود:

به نظر می‌رسد که بخش زیادی از زندگی خودم را صرف گوش دادن به افرادی کرده‌ام که می‌گویند کنسول‌های بازی به زودی ناپدید خواهند شد و فلان چیز قرار است جای آن‌ها را بگیرد. مطمئنم که این افراد بسیار باهوش هستند، اما تا به امروز هنوز به وقوع پیوستن این صحبت آن‌ها را ندیده‌ام. در مورد آینده‌ی پلی‌استیشن در ۵ یا ۶ سال آینده بسیار خوش‌بین هستم و بعد از آن هم کسی چه می‌داند. به نظرم استریم ابری در چند سال آینده رشد بسزایی خواهد داشت و ما هم به تحقیقات و سرمایه‌گذاری‌های خودمان در این زمینه ادامه می‌دهیم و مراقب آن هستیم.
سونی با استراتژی محتوا-محور خود توانست موفقیت بسیاری را با پلی‌استیشن ۴ تجربه کند و آن کنسول به صورت مداوم انحصاری‌های با کیفیتی را دریافت می‌کرد. به نظر می‌رسد آن‌ها استراتژی مشابه‌ای را برای پلی‌استیشن ۵ هم در نظر دارد و بعید است که موفقیت دوباره‌ای را تجربه نکنند.