دیجیزا/ آپدیت Magic UI 4 Beta برای سه گوشی آنر ۲۰، آنر ۲۰ پرو و آنر وی ۲۰ منتشر شد. این آپدیت مبتنی بر اندروید ۱۱ و رابط کاربری EMUI 11 هواوی است.

شرکت آنر چند روزیست که رسماً از هواوی جدا شده، اما فعلاً به نظر می‌رسد قصدی برای جدا کردن رابط کاربری متکی به EMUI خود ندارد. طبق تازه‌ترین خبرها آپدیت Magic UI 4 Beta برای سه گوشی آنر ۲۰، آنر ۲۰ پرو و آنر وی ۲۰ منتشر شده است. در حالی که پیشتر این به‌روزرسانی آزمایشی برای نسخه چینی این گوشی‌ها منتشر شده بود و کاربران چینی دومین بیلد آن را هم دریافت کرده‌اند، آنر تصمیم گرفته این آپدیت را برای نسخه جهانی گوشی‌های مذکور هم منتشر کرد.

مجیک یو آی ۴ در واقع نسخه سفارشی‌شده EMUI 11 هواوی و مبتنی بر اندروید ۱۱ گوگل است. مطابق گزارش‌های قبلی، دستگاه‌هایی که قادر به دریافت این نسخه هستند، در آینده می‌توانند سیستم عامل اختصاصی هارمونی او اس هواوی که پاسخ مستقیم غول گوشی‌ساز چینی به تحریم‌های گوگل است را هم دریافت کنند. تجربه ثابت کرده کاربران چینی به برندهای داخلی خود متعهد هستند و احتمال اینکه طی ماه‌های آینده میلیون‌ها کاربر از اندروید به این پلتفرم مهاجرت کنند، بسیار زیاد است.

به هر ترتیب اگر صاحب یکی از این سه گوشی ذکر شده برند آنر هستید و علاقه دارید زودتر از انتشار نسخه نهایی، نسخه آزمایشی مجیک یو آی ۴ را امتحان کنید، ابتدا باید این اپلیکیشن را دانلود کرده و با هواوی آی‌دی خود در آن لاگین کنید. سپس به مسیر Personal > Join Project > Available Project بروید و اگر نام این پروژه را مشاهده کردید، در آن ثبت نام کنید.

هواوی روز گذشته اعلام کرد که ۱۰ میلیون کاربر در سراسر جهان EMUI 11 را دریافت کرده‌اند. گوشی‌های سری پی ۴۰، میت ۴۰ و گوشی میت ۳۰ پرو نخستین دستگاه‌هایی هستند که هفته گذشته نسخه پایدار این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند. هواوی در ادامه آزمایش این رابط کاربری در گوشی‌های قدیمی‌تر، امیدوار است که بتواند انتشار نسخه‌های آزمایشی هارمونی او اس را هم به زودی آغاز کند.

اولین نسخه پایدار HarmonyOS در آوریل سال آینده میلادی (فروردین/ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتشر خواهد شد.