سخت افزار/ شیائومی با MIUI 11 اپ جدیدی معرفی کرد که Mi Health نام داشت. این برنامه در اولین قدم قادر به شمارش تعداد گام‌های کاربران بود. پس از آن در MIUI 12 امکانات بیشتری به این برنامه اضافه شد که شامل ردیابی خواب، تمرینات ورزشی و فعالیت‌های دیگر می‍شد که امکان تشخیص خرخر در زمان خواب و صحبت کردن را داشت. حالا با آپدیت جدید امکان سنجش ضربان قلب با گوشی شیائومی از طریق این برنامه فراهم شده است و کاربران می‌توانند در آخرین نسخه از برنامه Mi Health ضربان قلب خود را اندازه‌گیری کنند.

برای اندازه‌گیری ضربان قلب، برنامه Mi Health از دوربین و فلش LED دستگاه استفاده می‌کند. این امکان به صفحه اصلی برنامه اضافه شده و برای فعالسازی، اولین بار اجازه دسترسی به دوربین گرفته می‎شود. برای سنجش میزان ضربان قلب، انگشت کاربر باید به طور کامل دوربین و فلش را بپوشاند.

این فرایند حدود ۱۵ الی ۲۰ ثانیه به طول می‌انجامد و در طول این مدت باید انگشت کاربر در همان نقطه بماند. در طول زمان اندازه‌گیری یک انیمیشن زیبا با یک نوار لود بر روی صفحه ظاهر خواهند شد.

پس از انجام این عملیات، از کاربر درخواست می‌شود تا وضعیت خود را انتخاب کند. این انتخاب می‌تواند بین سه گزینه؛ حالت نرمال روزانه، پس از استراحت و بعد از ورزش باشد. با انتخاب وضیعت و سپس زدن کلید قرمز view report، کاربران می‌توانند ضربان قلب و وضعیت خود را مشاهده کنند. این برنامه، اطلاعات شما را ذخیره می‌کند و در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده است.

برنامه Mi Health در مارکت رسمی اندروید وجود ندارد، اما برای دریافت آخرین نسخه از آن می‌توانید به وبسایت ApkMirror مراجعه کنید. انتظار می‌رود که شیائومی در آینده‌ای نزدیک، این قابلیت کاربردی را با آپدیت جدید برای گوشی‌های دیگر ردمی، می و پوکو نیز رائه کند.