سخت افزار/ سری RTX 30 Classic توسط Galax معرفی شد. این کارت گرافیک‌ها شامل دو مدل RTX 3090 و RTX 3080 می‌باشند که با خنک کننده بلوور عرضه خواهند شد.

کارت گرافیک‌های GeForce RTX 3080 و GeForce RTX 3090 به توان حرارتی بسیار بالایی نیاز دارد. با توجه به طراحی بسیار بزرگ خنک کننده مرجع انویدیا برای RTX 3090 و این که طراحی خود انویدیا تا چه بهینه است، ما واقعا انتظار نداشتیم که خنک کننده بلوور را در این سری مشاهده کنیم، اما مشخصا چنین تصوری اشتباه بوده است.

شرکای مختلف انویدیا تا همین جا نیز طراحی بلوور خود را رونمایی کرده‌اند که از بین آنها می‌توانیم به Gigabyte Turbo و Asus Turbo و MAS Aero اشاره کنیم. حالا نیز جدیدترین آنها سری Classic کمپانی Galax می‌باشد.

سری RTX 30 Classic توسط Galax معرفی شد
کارت‌های RTX 3090 و RTX 3080 سری Classic شرکت Galax کاملا مشابه یکدیگر هستند و تنها تفاوت به حضور کانکتور NVLink باز می‌گردد. آنها از یک هیت سینک بزرگ بهره می‌برند که به نظر از مس خالص ساخته شده است. متأسفانه Galax از اجزای داخلی خنک کننده چیزی را به نمایش نگذاشته و ما نمی‌توانیم دقیقا ببینیم که Vapor Chamber تا چه حد بزرگ می‌باشد.

هر دو کارت از دو کانکتور ۸ پین برق و توان حرارتی پیش فرض ۳۵۰ وات و ۳۲۰ وات برای RTX 3090 و RTX 3080 استفاده می‌کنند. کانکتورها در انتهای بُرد تعبیه شده‌اند که مدیریت کابل کشی را آسان خواهد کرد. با توجه به Galax این طراحی شامل تکنولوژی 0dB که باعث توقف فن تا آستانه دمایی خاصی می‌شود، نخواهند شد. این دو کارت فعلا روی وب سایت منطقه چین Galax قرار گرفته‌اند که شاید به معنی عرضه نشدن در مناطق دیگر باشد. حالا باید ببینیم کمپانی‌های دیگری نیز مدل‌های بلوور را عرضه خواهند کرد یا خیر.