کلیک/ طبق گفته های یک بلاگر دیجیتالی، گوشی های سری ۹ وان پلاس فاقد لنزهای تله فتوی پریسکوپی بوده و از لنزهای معمولی استفاده می کنند.

شما در هنگامی عکس برداری با استفاده از گوشی همراه خود، به چه مواردی اهمیت می دهید؟ برای برخی افراد، قابلیت عکس برداری در شب یک مزیت مهم محسوب می شود، حال آنکه برخی دیگر به قابلیت تله فتو یا همان تصویربرداری از راه دور اهمیت می دهند. با استفاده از قابلیت بزرگنمایی تا ده ها یا حتی صدها برابر، می توان به راحتی از مناظر بسیار دور عکس گرفت. محصولات متعددی در سال گذشته با قابلیت تله فتوی ۵۰ برابر عرضه شده اند. پشتیبانی از لنزهای تله فتوی پریسکوپی جزوی لاینفک و جدانشدنی از مشخصات داخلی این محصولات به حساب می آید. وجود لنزهای تله فتوی پریسکوپی در گوشی همراه به معنی قابلیت بزرگنمایی در هنگام عکس برداری است.

با این حال، یک بلاگر دیجیتالی به نام @Digital Chat Station به تازگی اعلام کرده که گوشی های سری ۹ وان پلاس برخلاف شایعات منتشر شده مبنی بر کاربرد سنسور پریسکوپی، از لنزهای تله فتوی معمولی استفاده خواهند کرد. این موضوع موجب ناامیدی طرفداران وان پلاس شده، هرچند که این کمپانی تاکنون از سنسور پریسکوپی در محصولات خود استفاده نکرده است. نبود لنز پریسکوپی، قابلیت بزرگنمایی را محدود می کند. پیش از سه ماهه سوم سال جاری، بسیاری از گوشی های هوشمند جدید به لنزهای تله فتوی پریسکوپی مجهز شده اند. با این حال گوشی های متعددی در سال آینده فاقد لنزهای پریسکوپی خواهند بود.  

بر همین اساس می توان حدس زد که بسیاری از پرچمدارهای مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ (نه فقط گوشی های سری ۹ وان پلاس ) که در سال آینده عرضه می شوند، از لنزهای تله فتوی معمولی به جای لنزهای پریسکوپی استفاده می کنند. لنزهای معمولی، قابلیت عکس برداری تله فتو در دستگاه های آینده را محدود خواهد کرد.