دیجیزا/ شیائومی جدیدترین فناوری شارژ بی‌سیم خود را معرفی کرد. شارژ بی‌سیم ۸۰ واتی این کمپانی سریعترین فناوری در جهان محسوب می‌شود.

طبق ادعای این کمپانی چینی، با استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم ۸۰ واتی می‌توان یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را تنها در مدت زمان ۱۹ دقیقه شارژ کرد که البته اگر این زمان برای شما طولانی است، می‌توانید تنها در ۸ دقیقه ۵۰ درصد ظرفیت باتری دستگاه خود را شارژ کنید.

این اولین باری نیست که شیائومی از فناوری شارژ بی‌سیم سریع رونمایی می‌کند و پیش از این شاهد معرفی شارژ وایرلس ۵۰ واتی توسط این کمپانی بودیم که گوشی می ۱۰ اولترا از آن پشتیبانی می‌کند. در ماه مارس سال جاری میلادی نیز این کمپانی از فناوری شارژ بی‌سیم ۴۰ واتی رونمایی کرد.

شیائومی سابقه طولانی در زمینه شارژ بی‌سیم دارد. شیائومی می میکس ۲S اولین گوشی این شرکت با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم بود که البته تنها از شارژ ۷.۵ واتی پشتیبانی می‌کرد. گوشی شیائومی می میکس ۳ قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ وایرلس ۱۰ واتی بود و گوشی شیائومی می ۹ که در سال گذشته میلادی معرفی شد، از فناوری ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

اخیرا شاهد انتشار گزارش‌هایی درباره توسعه فناوری شارژ بی‌سیم ۱۰۰ واتی توسط این کمپانی بودیم که انتظار می‌رود سال آینده میلادی به صورت رسمی معرفی شود. این احتمال وجود دارد که پیش از معرفی پرچمدار آینده این کمپانی، شاهد رونمایی از این فناوری شارژ فوق‌ سریع باشیم. شاید شیائومی می ۱۱ که گفته می‌شود اولین پرچمدار چینی با چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ خواهد بود، قادر به پشتیبانی از فناوری باشد.

فناوری شارژ بی‌سیم مورد توجه شرکت‌های زیادی قرار گرفته که برای مثال می‌توان به اپل اشاره کرد. این غول فناوری آمریکایی اخیرا از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ رونمایی کرده که از فناوری مگ سیف برای شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود در آینده شرکت‌های بیشتری در این مسیر گام بردارند.