سخت افزار/ در روزگاری که ما به دنبال استخراج هر چه بیشتر منابع طبیعی کشور خود برای پول هستیم، هستند کشورهایی که به فکر درآمدزایی‌های کلان از راه‌های دیگر (تیم‌های ورزشی، شرکت‌های تکنولوژی و غیره) افتاده‌اند. در همین راستا، اخیرا محمد بن سلمان، ولیعهد جنجالی عربستان سعودی به سمت خرید سهام سه ناشر بزرگ بازی‌های ویدیویی رفته است. برای جزئیات بیشتر سرمایه گذاری عربستان در شرکت های بازی سازی با ما همراه باشید.

جزئیات سرمایه گذاری عربستان در شرکت بازی سازی

پرونده‌های اخیر SEC که توسط بلومبرگ مشاهده شده نشان می‌دهد که صندوق حاکمیت عربستان سعودی، که بن سلمان رئیس آن است، بیش از ۳.۳ میلیارد دلار سهام در اکتیویژن-بلیزارد، EA و Take-Two خریداری کرده است. این صندوق سرمایه گذاری همان صندوق است که در سال ۲۰۱۶ ۳.۵ میلیارد دلار سهام Uber خریداری کرده است.

در کل، این شرکت ۱۴.۹ میلیون سهم در اکتیویژن، ۷.۴ میلیون سهم در EA و ۳.۹ میلیون سهم در Take-Two در اواخر سال گذشته خریداری کرد. این سرمایه گذاری‌ها به صندوق سرمایه گذاری عمومی یا PIF ، ۱.۴ میلیارد، ۱.۱ میلیارد دلار و ۸۲۶ میلیون دلار سهام در این شرکت‌ها ادامه می‌دهد تا اتکای عربستان به نفت را کاهش دهد.

جالب است بدانید که این اولین بار نیست که بن سلمان در شرکت‌های بازی‌های ویدیویی سرمایه گذاری می‌کند (یا حداقل سعی در انجام این کار دارد). سال گذشته، کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا Riot’s League of Legends (LEC) از همکاری با Neom عربستان سعودی خبر داد و در ادامه آن از همکاری در پروژه جاه طلبانه شهر هوشمند که توسط بن سلمان در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود، خبر داد.

موسسه خیریه جوانان بن سلمان MiSK  مقدار ۳۳.۳ درصد از سهام SNK (توسعه دهنده ژاپنی بازی‌های همچون King of Fighters و Samurai Shodown) را خریداری کرد و گفت که قصد دارد در آینده اکثریت مالکیت این شرکت را بدست آورد.

نظر شما درباره سرمایه گذاری عربستان در شرکت بازی سازی اکتیویژن، EA و Take-Two چیست؟