دیجیزا/ ارتش بریتانیا برای آموزش سربازان خود از نوعی شبیه ساز مبتنی بر واقعیت مجازی استفاده می‌کند که عملکردش تا حد زیادی شبیه به بازی‌های کامپیوتری است.
خبرگزاری بی‌بی‌سی در گزارش ویدیویی جدید خود گوشه‌ای از نحوه آموزش سربازان ارتش بریتانیا با شبیه ساز VR را نشان داد. سربازان برای استفاده از این شبیه ساز که تا حد زیادی شبیه به بازی‌های شوتر اول شخص مثل Call of Duty است، باید از هدست Oculus Rift S و کنترلر استفاده کنند.
شبیه ساز مورد بحث توسط شرکتی به نام SimCentric توسعه داده شده و سربازان به کمک آن می‌توانند تمرین کرده و یا مأموریت‌های جنگی که انجامشان در دنیای واقعی خطرناک است را شبیه‌سازی کنند.

شبیه ساز مورد بحث از موتور مشهور آنریل انجین (Unreal Engine) ساخت شرکت اپیک گیمز استفاده کرده و شباهت هر چه بیشتر خود با دنیای بازی را نشان می‌دهد. استفاده از این موتور بازی‌سازی به SimCentric اجازه می‌دهد تا به سرعت سناریوهای تمرینی مختلف را بسته به نیاز ارتش بسازد.

استفاده از واقعیت مجازی برای آموزش سربازان موضوع جدیدی نیست و پیشتر ارتش ایالات متحده از سیستم‌های مشابه برای شبیه‌سازی شهرهای آمریکا و تمرین سربازان در آنها استفاده کرده است. سال ۲۰۱۹، ارتش این کشور پلتفرمی توسعه داده بود که سربازان به کمک آن می‌توانستند هر نقطه‌ای از کره زمین که احتمال درگیری در آن می‌رفت را شبیه‌سازی کنند. این سیستم به سربازان کمک می‌کند تا پیش از اعزام شدن به منطقه با نوع زمین یا پوشش گیاهی آن آشنا شوند.

البته این سیستم‌ها هنوز به بلوغ نرسیده و جای کار دارند. برای مثال خبرنگار بی‌بی‎سی می‌گوید انجام کارهایی مثل تعویض خشاب یا کنترل حرکات در بعضی موارد مشکل بوده است.