دیجیزا/ مدتی بود که آپدیت تازه‌ای برای سامسونگ گلکسی اس ۷ – Galaxy S7 منتشر نمی‌شد. حالا ولی این گوشی تقریبا پنج ساله، همراه با گلکسی اس ۷ اج یک آپدیت نرم افزاری دیگر دریافت کرده است.

اعضای خانواده گلکسی S7 در اوایل سال ۲۰۱۶ با اندروید ۶.۰ عرضه شدند. سیستم عامل این دو گوشی در سال ۲۰۱۸ به اندروید ۸ ارتقا یافت که آخرین به‌روزرسانی سیستمی آن‌ها بود. آخرین وصله امنیتی هم در ماه مارس امسال منتشر شد و  بسیاری تصور می‌کردند آپدیت دیگری در راه نیست. خبر خوب اینکه کاربران سامسونگ گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج در انگلستان و کانادا، پچ امنیتی سپتامبر ۲۰۲۰ را دریافت کرده‌اند. این آپدیت، حدود ۷۰ مگابایت حجم دارد و احتمالا در آینده‌ای نزدیک به سایر کشورها نیز می‌رسد.

سامسونگ متعهد شده است که اندروید را تا سه سال به‌روزرسانی کند؛ اما این تعهد فقط شامل پرچمداران اخیر کمپانی، برخی از مدل‌های سری گلکسی A و گوشی های منعطف می‌شود.

به هر حال، گوشی های قدیمی‌تر که دیگر از آپدیت‌های سیستمی پشتیبانی نمی‌کنند، می‌توانند آسیب‌پذیری‌های مهمی داشته باشند و ارائه آپدیت امنیتی برای آن‌ها، ستودنی است.

ظاهرا این به‌روزرسانی، باعث بهبود پایداری و عملکرد سامسونگ گلکسی اس ۷ و S7 Edge می‌شود. کاربران این دو گوشی که هنوز نوتیفیکیشن مربوطه را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به بخش آپدیت نرم افزاری در منوی تنظیمات، امکان دسترسی به آن را بررسی کنند.