کلیک/ اوایل امسال، غول فناوری کره جنوبی یک اختراع جدید در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت کرده است که یک گوشی هوشمند تاشو با قلم S است.

سامسونگ اخیرا از گلکسی Z Fold 2 رونمایی کرده است که جانشین اولین گوشی‌های تاشو این شرکت است و پیشرفت‌های زیادی داشته است. اکنون یک ثبت اختراع جدید، ظاهر گلکسی Z Fold 3 را که قرار است قلم S داشته باشد فاش کرده است.

با توجه به تصویر زیر کاملا مشخص است که این گوشی یک دستگاه تاشو است و در قسمت پایین گوشه راست یک قلم S  قرار دارد. این ثبت اختراع همچنین گویای برنامه‌های این شرکت برای گنجاندن قلم در گوشی‌های تاشو در آینده است.

دستگاه نشان داده شده در این عکس از نظر طراحی مشابه با گلکسی فولد اصلی است اما شامل قلم جدید S  نیز است. برای آن دسته از افرادی که نمی دانند باید گفت که سامسونگ قلم‌های خود را در گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ مانند گلکسی نوت ۲۰ و یا بعضی از تبلت‌ها مانند سری تبلت‌های گلکسی S قرار می دهد. البته قلم‌های جدید بزرگتر از قلم‌های سابق هستند. گزارش LetsGoDigital همچنین بیان کرده است که این شرکت به دنبال استفاده از فناوری جدید Active Electrostatic Solution (AES) در آینده است.

کاربرد این تکنولوژی در گوشی‌های تاشو هوشمند است و سامسونگ نیز به کمک این تکنولوژی برنامه دارد که ضخامت UTG  (شیشه فوق العاده نازک) خود را افزایش بدهد و آن را از ۳۰ میکرومتر به ۶۰ میکرومتر برساند.

متاسفانه این فقط یک ثبت اختراع است و هنوز از برنامه این شرکت برای تولید این گوشی در آینده اطلاعات دقیقی نداریم.

قبلا درباره یک ثبت اختراع جدید در زمینه صفحه کلید کشویی برای دستگاه های تاشو گزارشی منتشر شده بود که ممکن است در گلکسی Z Fold 3 به کار برده شود. سامسونگ به احتمال زیاد دستگاه‌های تاشو نسل بعدی خود را در سال آینده رونمایی خواهد کرد. در نتیجه انتظار می رود که اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی در هفته‌ها و یا حتی ماه‌های آینده منتشر شود.